شیوه محاسبه رومینگ همراه اول

تعرفه رومینگ بین الملل سیمکارت های دائمی همراه اول به صورت رند و به دقیقه محاسبه می شود به عبارتی دیگر برای تماس های کمتر از ۶۰ ثانیه هزینه کامل یک دقیقه از مشترک اخذ می شود.
به گزارش موبنا مشترکینی که از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده می‌کنند، هزینه مکالمات آنها، بر اساس تعرفه‌های کشور میزبان محاسبه می‌شود.
قابل ذکر است، چنانچه مشترک ایرانی، در کشوری به غیر از ایران، به برقراری تماس مبادرت ورزد، این نوع تماس، با تماس داخلی متفاوت بوده و با نرخ تماس بین‌الملل به مقصد ایران محاسبه خواهد شد.
کسانی که به شهرهای مرزی ایران مسافرت می‌کنند، توجه داشته باشند که در صفحه LCD تلفن همراه‌شان IR-TCI و یا IR-MCI موجود باشد و اگر به غیر از این دو مورد به موارد دیگری برخورد کنند، حاکی از آن است که در حوزه سرویس اپراتور کشور همسایه قرار گرفته‌اند و کلیه مکالمات به صورت مکالمات بین‌الملل محاسبه می‌شود.
شایان ذکر است تعرفه های رومینگ متغیر بوده و توسط اپراتورهای طرف قرار داد تعیین می شود.بدیهی است با افزایش نرخ از طرف اپراتورهای مربوطه ،تغییرات اعمال و در صورتحساب منظور می شود.
در همین حال با راه اندازی سرویس CAMEL Roamingمشترکان اعتباری همراه اول نیز می توانند در کشورهای افغانستان، پاکستان، ارمنستان، قطر، اتریش، اسلونی، آذربایجان، سوریه، بحرین، تاجیکستان، بلژیک، ترکیه، گامبیا، امارات، عراق، ازبکستـان، اندونزی، هلند،عربستان وکویت، از سیمکارت های خود دراین کشورها استفاده کنند.
قابل توجه است که همراه اول در برخی از این کشورها با اپراتورهای مختلف تلفن همراه قرار داد منعقد کرده که تعرفه رومینگ بین المل هر اپراتور با اپراتور دیگری در یک کشور واحد متفاوت است.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.