شپش سر شاع ترین سبب عفونت سر در اطفال

فروردین ۱۴۰۳

یک متخصص پوست گفت : شپش سر شایع ترین سبب عفونت سر به ویژه در اطفال است که در صورت رویت شپش بالغ عفونت فعال مطرح خواهد بود.

دکتر مریم یوسفی متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه شپش سر از جمله مشکلاتی است که در بین کودکان شیوع بیشتری دارد گفت : این عارضه در دختران بیشترین شیوع را دارد .

وی با اشاره به اینکه طول زندگی شپش ۳۰ تا ۴۰ روز است افزود : شپش سر از طریق مستقیم سر به سر انتقال می یابد که در مکانهای شلوغ و در صورت استفاده از وسایل مشترک مانند شانه ، برس و حوله و… شپش شیوع می یابد .

این متخصص پوست ادامه داد : شپش سر شایع ترین سبب عفونت سر به ویژه در اطفال است که در صورت رویت شپش بالغ عفونت فعال مطرح خواهد بود .

وی با بیان اینکه درمان  شپش سر شامل استفاده از مواد کشنده انگل بطور موضعی است که همه درمانها باید به فاصله یک هفته بعد مجددا تکرار گردند تا جلوی عود گرفته شود ادامه داد : در این عرصه مقاومت با داروها کمتر اتفاق افتاده و محلول پرمترین ۱درصد اولین داروی انتخابی است.

دکتر یوسفی تصریح کرد : شپش زنده در خارج از بدن حداکثر ۳۶ ساعت زنده مانده ولی بعد از تخم گذاری ،تخم ها به ساقه مو می چسبند .

وی با اشاره به اینکه  از نشانه های شپش سر میتوان به خارش خفیف پشت سر اشاره داشت افزود:  در مواردی نیز ممکن است بدون علامت باشد و حتی در مواردی با تب خفیف و آدنوپاتی خلفی گردن ممکن است همراه باشد


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.