شکار لکسس های تازه

اردیبهشت ۱۴۰۳

چند وقتی است که لکسس دست به تست های جاده ای دو محصول تازه خود زده؛ عرضه یک کراس اور تازه و همچنین نسخه تیون شده تنها کوپه این کمپانی ظاهرا از برنامه های مهم لکسس برای سال ۲۰۲۴ میلادی است . . .

کراس اور کوچک لکسس

کراس اور کوچک لکسس

اولین تصاویر مربوط به شکار کراس اور تازه لکسس است؛ خودرویی با ابعادی کوچکتر از مدلهای RX که می تواند رقیبی جدی برای مرسدس GLK و بی ام و X1 باشد. هرچند که تیم تست لکسس نمای ظاهری خودرو را کاملا پوشانده اما بازهم می توان حدس زد که این کراس اور تازه چهره ای مشابه هاچبک های CT200h داشته ولی اندکی کشیده تر و با تایرهای بزرگ تر!

در مورد پلتفرم این کراس اور نیز بعضی شایعات از احتمال استفاده از پلتفرم تویوتا RAV4 خبر داده اند اما خود لکسس گفته که از یک پیشرانه هیبریدی همانند نمونه استفاده شده در ES300h بهره خواهد گرفت؛ پس با این اوصاف باید منتظر یک کراس اور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر با قدرتی در حدود ۲۰۰ اسب بخار بود که احتمال استفاده از پیشرانه ۲٫۰ لیتری توربوشارژ برای بعضی بازارها هم دور از انتظار نیست.

Lexus IS-F Coupe

Lexus IS-F Coupe

دومین محصول تست شده لکسس، مدل کوپه از نسل تازه IS-F است که تا قبل از این نیز پیش نمایش اولیه آن تحت مدل مفهومی LF-CC معرفی شده بود اما چیزی که در اینجا میبینیم استفاده از یک بدنه تازهتر نسبت به مدل های سدان این خودروست. استفاده از جلوپنجره ای بزرگتر و همچنین ورودی های هوای بزرگتر در طرفین سپر، عدم تغییر چراغ ها نسبت به مدل سدان، گلگیرهای عضلانی، ورودی هوای روی کاپوت، باله عقب و نهایتا خروجی های اگزوز بیضوی شکل دوبل را باید مهم ترین ویژگی های ظاهری این کوپه ژاپنی دانست.

در مورد پیشرانه IS-F کوپه نیز گفته می گردد لکسس از نسخه های توربوشارژ مدل های سدان استفاده می کند؛ یعنی یک موتور ۵٫۰ لیتری V8 که برخلاف نسخه های استانداردش بجای ۴۱۷ اسب بخار احتمالا حدود ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. لکسس IS-F کوپه سال آینده میلادی بعنوان مدل ۲۰۲۴ برای رقابت با بی ام و M4، مرسدس C63 و همچنین آئودی RS5 کوپه راهی بازار می گردد.

مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.