شکار یک پهپاد خارجی توسط سپاه

۰۵م اسفند ،

dpa1-29.jpg

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۸ نیروی زمینی سپاه از شکار یک فروند هواپیمای بدون سرنشین متعلق به یکی از کشورهای خارجی در حین این رزمایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به منطقه عمومی رزمایش، سردار سرخیلی با اعلام این خبر گفت: در حین انجام رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۸ و تست سیستم‌های جنگال (جنگ الکترونیک) توانستیم تعدادی پهپاد غیرخودی و خارجی را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: پس از شناسایی این پهپادها موفق شدیم یکی از آنها را به زمین بنشانیم و در اختیار بگیریم. فیلم شکار این پهپاد را نیز داریم و اگر مسئولان بالادستی صلاح بدانند به موقع پخش می‌شود.

سخنگوی این رزمایش در جمع خبرنگاران با اشاره به توانایی‌های سپاه پاسداران در جنگال اظهار کرد: خوشبختانه سیستم‌های جنگال ما در زمینه جمینگ به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده است. ما در همین رزمایش در حین اجرای عملیات جنگال و جمینگ تمامی سیگنال‌ها، به تعدادی پهپاد دشمن برخوردیم که از دور قصد ورود به خاک کشورمان را داشتند.

سرخیلی با بیان اینکه “ما یکی از پهپادهای دشمن را به زمین نشاندیم”، گفت: ما با استفاده از سیستم‌های جنگال بدون اینکه سیگنال‌های دیگر را مختل کنیم، امکان شناسایی هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین را داریم.

وی دربارهٔ رزمایش پیامبر اعظم (ص) نیز اعلام کرد: این رزمایش در بعد پدافند غیرعامل یکی از رزمایش‌های بی‌نظیر بوده است و اقدامات و تمرینات خوبی در این زمینه انجام شد.

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم ۸ همچنین مهندسی در سپاه را دارای رشد چشمگیر خواند و گفت: ما به دستاوردهای چشمگیری در عرصه مهندسی دست پیدا کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: پس از حضور بیگانگان در منطقه خاورمیانه و شکل‌گیری تعاریف تازهی از جنگ ناهمطراز سپاه تدوین تازهی از جنگ ناهمطراز ارائه داد و تئوری‌پردازی‌های خوبی انجام شد که امروز باید در عمل پیاده شود، چراکه این تئوری‌ها راهگشاست. سپاه امروز الگوهای آموزشی و عملیاتی و سخت زمینی را، خود تدوین می‌کند.

سرخیلی با بیان اینکه “امروز عملیات پدافند ثابت، ضد هلی‌برن و عملیات شبانه رزمایش برگزار شد”، افزود: ما معتقدیم که برآورد ما از دشمن باید مبتنی بر واقعیات باشد و نباید دشمن را دست کم بگیریم. دشمن از امکانات پیچیده‌ای برخوردار است و نقاط قوت و ضعفی دارد که باید آنها را بشناسیم.

وی در ادامه با اشاره به پهپادهای انتحاری نیز گفت: سیستم‌های تازه پهپادها که من از آنها به عنوان پهپاد انتحاری نام بردم، به خوبی اهداف را تشخیص می‌دهند و می‌توانند با هجوم بردن به آن اهداف، آنها را نابود کنند.

سرخیلی همچنین دربارهٔ سلاح‌ها و دستاوردهای تازه نیروی زمینی سپاه گفت: سیستم‌های جنگال ما امروز امکان جمینگ درصد بسیار بالایی از موشک‌ها را دارند. سلاح دوش‌پرتاب کالیبر ۲۰ بومی کشورمان نیز در دنیا نظیر ندارد. این سلاح ضدبالگرد است و با دقت میلیمتری می‌تواند هدف را در فاصله ۱۴۰۰ متری مورد اصابت قرار دهند.

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۸ در پایان اعلام کرد: خوشخبتانه رزمایش ما تاکنون به خوبی پیش رفته است و به اهدافمان دست پیدا کرده‌ایم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.