شکایت از عدم الزام داشتن پروانه وکالت در ثبت موسسات حقوقی به دیوان

۰۸اردیبهشت،

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا در رابطه با ابلاغ بخشنامه اخیر مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به اداره کل ثبت اسناد و املاک گفت: این بخشنامه به دلیل مندرجات آن مبنی بر عدم الزام داشتن پروانه وکالت در ثبت موسسات حقوقی غیرقانونی است.

“علی مندنی پور” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در رابطه با ابلاغ بخشنامه اخیر مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به اداره کل ثبت اسناد و املاک اظهار داشت: این بخشنامه به دلیل مندرجات آن مبنی بر عدم الزام داشتن پروانه وکالت در ثبت موسسات حقوقی غیرقانونی است.

وی ادامه داد: عدم داشتن مجوز از سوی کانون وکلا برای ثبت موسسات حقوقی، به طور کلی ساختار روابط عمومی جامعه را متاثر کرده و آثار زیان‌باری به همراه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا با تاکید بر اینکه با تایید این بخشنامه برای ثبت موسسات حقوقی هیچ‌گونه محدودیتی برای ثبت موسسه حقوقی با ارائه پروانه وکالت و مشاوره حقوقی وجود ندارد گفت: عدم تخصیص در این زمینه و اجرای این بخشنامه، مشکلات حقوقی جامعه را افزون‌تر می‌کند.

مندنی‌پور از طرح شکایت اتحادیه به دیوان خبر داد و خاطرنشان کرد: ما به دلیل عدم وجهه قانونی این بخشنامه خواستار ابطال آن توسط دیوان عدالت اداری هستیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. علی:

    فکر کنید سال ۱۳۸۰کانون بگه ظرفبت وکالت مرکز ۱۰۰۰نفر باشه حالا در سال ۹۶ دوباره بگه نه اونهایی ک سال ۸۰رتبه ۱۰۰۰ اوردن سواد خوبی برا وکالت کردن ندارن پس پروانه وکالت انها را باطل کنیدآیا این انصاف هست؟

  2. مهدی:

    بجای اشتغال زایی دست به اشتغال زدایی گذاشتند.میدونید با ابطال این بخشنامه چند نفر بیکار میشوند.شما مسئولان بیکار نیستید که بدونید ماچی میکشیم

  3. احمدحیدریان:

    ضمن سلام و عرض ادب و احترام خدمت همه اساتید وبزرگواران..آیا کسانی که بیش از ۱۶تا۱۷سال زحمت کشیده اند و درس خوانده اند تا توانسته اند مدرک کارشناسی یا لیسانس حقوق گرفته اند کارچاق کن محسوب میشوند.وبه صرف اینکه در آزمون وکالت شرکت کنند باسواد محسوب میشوند.چه ایراد دارد کسانی که لیسانس حقوق گرفته اند تازمانی که در آزمون وکالت قبول بشوند موسسه حقوقی ثبت کنند ودر قالب موسسه حقوقی فعالیت کنند هم اشتغال رایی براشون میشه وبعد از ۱۶تا۱۷سال تحصیل بیکار نمیمانند هم تجربه کسب میکنندتابعد از قبولی در آزمون وکالت به کار و حرفه شریف وکالت مسلط باشند و اشراف کامل درمورد کلیه مسائل حقوقی وجزایی داشته باشند.احمدحیدریان

  4. بریکار:

    با سلام اینجانب حدوداً یک ماه و نیم است که اقدام به ثبت موسسه و در حال فعالیت می باشم ÷س از ابطال تکلیف ما و موسسه چه خواهد بود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.