شکایت بانک تات علیه بانک مرکزی

۵ م دیماه ،

بینا- بانک تات نیز از بانک مرکزی به خاطر مبحث ادغام و حذف عنوان خود از تات به آینده نیز شکایت کرده است.
به گزارش، محمد علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از شکایت موسسات در حال ادغام از بانک مرکزی خبر داد و به موج افزود: هم اکنون کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در حال بررسی و رسیدگی بر روی پرونده شکایت علیه بانک مرکزی و میزان ذی حق بودن این موسسات پولی است.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه ضمن انتقاد از بانک مرکزی و قصور این نهاد ناظر از بابت عدم نظارت دقیق بر روی بازار غیر رسمی پول در کشور گفت: طبق گزارشاتی که به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارجاع شده، یک موسسه پولی ۱۵ تخلف عمده انجام داده که بانک مرکزی باید پاسخگو باشد که چرا به این موسسه پولی اجازه فعالیت داده و نظارت دقیق روی آن نداشته است.
وی از تشدید نظارت های کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر روی بازار پول خبر داد و ضمن اشاره به جلسات متعدد این کمیسیون با مسئولان بانک مرکزی در مورد ساماندهی بازار پول و نظارت بر موسسات فاقد مجوز افزود: شکایات زیادی از طرف مردم به ما شده که ما به اعتبار بانک مرکزی در برخی از موسسات پولی سپرده گذاری کردیم و اکنون کسی پاسخگوی ما نیست.
پورمختار از شکایت بانک تات علیه بانک مرکزی نیز خبر داد و گفت: بانک تات نیز از بانک مرکزی به خاطر مبحث ادغام و حذف عنوان خود از تات به آینده نیز شکایت کرده است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: مبحث ادغام به جهت مسائل و شیوه های حسابداری خاص درگیری های زیادی دارد و مسئولان مربوطه باید این مسائل را به دقت مورد توجه قرار دهند. در واقع باید گفت که مبحث تفکیک حسابهای موسسات پولی در حال ادغام و دارایی های آنها براساس قانون شرکتها باید لحاظ شود.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آنکه رفتارهای بانک مرکزی زیر ذره بین مجلس قرار دارد، گفت: متاسفانه ادغام قانون ندارد اما در صورتی که این موسسات پولی به توافق برسند، می توانند در تشکیلات جدید ادغام شوند یا صاحب سهم شوند و به اندازه صاحب سهم در مدیریت مشارکت داشته باشند.
وی از رشد قارچ گونه و بی رویه بانکها، موسسات مالی و اعتباری، صندوق های قرض الحسنه و تعاونی های اعتبار انتقاد کرد و گفت: با این اوصاف باید گفت که بانک مرکزی توان نظارت بر همه اینها را ندارد.
به گفته وی، به جهت عدم نظارت این موسسات از منابعی سرشار بهره می برند و البته استفاده نامناسبی می می کنند.
پورمختار ادامه داد: این موسسات فاقد مجوز هزاران میلیارد تومان منابع دارند و از محل سود اینها استفاده کلان می کنند.
وی از نرخ سود های ۴۰ تا۴۵ درصدی در بازار از سوی این موسسه فاقد مجوز نیز انتقاد کرد و گفت: هم به پشتوانه این که بانک مرکزی بر بازار پول نظارت دارد، به این موسسات اعتماد می کنند و فکر می کنند اینها تحت نظارت و کنترل های بانک مرکزی قرار دارند.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در هر حال بانک مرکزی در قبال فعالیت این موسسات مسئولیت دارد و تکلیف بانک مرکزی است که این موسسات را ساماندهی کند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.