شکایت کارکنان سابق شرکت فرانسوی از رامنی

چهارده تن از کارکنان اخراج شده شرکت سامسونیت در نظر دارند از میت رامنی نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکایت کنند زیرا او را مسئول اخراجشان از این شرکت در فرانسه می دانند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی فرانسه،  رنه پونتیو از کارکنان پیشین شرکت سامسونیت در فرانسه است که در نظر دارد به همراه دیگر همکاران اخراج شده خود به آمریکا برود تا از میت رامنی شکایت کند. وی عقیده دارد میت رامنی مهمترین سهامدار صندوق سرمایه گذاری بن کاپیتال بوده که موجب اخراج این نیروها شده است.
رنه پونتیو گفت: «او با اخراج افراد، پولدار شده است زیرا همه شرکتهای در شرف ورشکستگی را می خرید و با انحلال آنها بر ثروت خود می افزود.»
پانزده نیروی سابق کاری سامسونیت در حال سفر به آمریکا هستند. آنان همچنین در نظر دارند از کارکنان یک شرکت تولیدکننده قطعات خودرو در نزدیکی شیکاگو حمایت کنند. این شرکت نیز در کنترل بن کاپیتال در آمده است و مسئولان در نظر دارند کارخانه را به کشوری دیگر انتقال دهند.
بریژیت پتی از کارکنان سابق سامسونیت گفت: «نباید هراس داشت. من می خواهم به آنان نشان دهم که حتی کارگران جزء نیز می توانند کارهای بزرگی بکنند.»
ناتالی آنریک دیگر کارمند سابق سامسونیت افزود: «باید به آنان گفت اجازه ندهید سرتان کلاه بگذارند زیرا اگر دیر اقدام کنند کار از کار می گذرد. اگر ماشین آلات خود را  واگذار کنند دیگر کاری نمی توانند کاری بکنند.»
فیودور ریلوف وکیل شاکیان فرانسوی گفت: «ما می خواهیم مسئولیت بن کاپیتال را در بیکاری افراد در دادگاهی در آمریکا به اثبات برسانیم. این از تبعات سوء جهانی شدن اقتصاد است.»


باشگاه خبرنگاران
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.