شکایت انصار حزب الله از جواد شمقدری به دادستانی تهران به دلیل ارائه مجوز اکران ۴ فیلم: این رویه شوم آغازگر مرحله جدیدی از قتل عام فرهنگی است/ دستور توقیف فیلمهای یاد شده را پیش از اکران عمومی صادر کنید

به گزارش سینمانگار، گروه انصار حزب الله با استناد به ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی از جواد شمقدری معاونت سینمایی وزارت ارشاد به عنوان مسئول اکران ۴ فیلم سینمایی(که این گروه آنها را مستهجن نامیده) شکایتی را تنظیم و به دادستانی تهران تحویل داده است.

در متن این شکوائیه خطاب به دادستان تهران، که ارگان مطبوعاتی انصارحزب الله آنرا منتشر کرده، آمده است: ۱۱مهرماه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی طی نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که فیلم‌های «برف‌روی کاج‌ها»، «من همسرش هستم»، «پل چوبی»، «بی خود و بی‌جهت»، «پذیرایی ساده» و «من مادر هستم» را به دلیل محتوای آن که رواج دهنده عشق‌های مثلثی، حق خیانت متقابل زن و شوهر و عادی‌سازی روابط و دوستی بین دو نامحرم است درسینماهای تحت مالکیت خود اکران نمی‌کند.

اما پس از اقدام انقلابی و قابل تقدیرحوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، از این فهرست تا کنون فیلم سینمایی «من همسرش هستم» از چهارشنبه ۵ مهر روی پرده سینماهای تحت اختیار وزارت ارشاد رفته است. همچنین قرار براین است فیلم «بی‌خود و بی‌جهت» در اواسط مهر ماه و فیلم «برف روی کاجها» از اوایل آبان ماه درگروه سینمایی عصرجدید اکران شود.

بنابر اخبار موجود زمان اکران عمومی فیلمهای «پذیرایی ساده» و «پل چوبی» نیز پاییز امسال خواهد بود. براین اساس خواهشمند است به دلیل حساسیت موضوع و به منظور جلوگیری از این رویه شوم که آغازگر مرحله جدیدی از قتل عام فرهنگی محسوب می‌شود دستور توقیف فیلمهای یاد شده را پیش از اکران عمومی صادر فرمایید.

لذا براین اساس امت حزب الله ایران با استناد به ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی از جواد شمقدری معاونت سینمایی وزارت ارشاد اسلامی به عنوان مسئول ارائه مجوز به ۴ فیلم «برف روی کاج‌ها»، «پل چوبی»، «من مادر هستم» و «من همسرش هستم» و اکران عمومی آن در سینماهای کشور شکایت دارد.

گفتنی است هر دو شکایت مذکور روز یکشنبه مورخ ۱۶ مهر ماه سال جاری به آقای جعفری دولت آبادی دادستان تهران تحویل شده است.
 


سینما نگار
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.