شکایت شاهزاده سعودی از فوربز بر سر تخمین ثروت

۱۸خردادماه،

شاهزاده میلیاردر سعودی از مجله فوریز به سبب افترا به یک دادگاه انگلیسی شکایت کرد و مدعی شد این مجله ثروتش را ۹٫۶ میلیارد دلار کمتر ارزیابی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الولید بن طلال از رتبه بندی میلیاردرهای جهان که توسط مجله آمریکایی فوربز انجام می‌گیرد، انتقاد کرد و آن را نسبت به بازرگانان خاورمیانه مغرضانه خواند.

فوربز در فهرست امسال میلیاردرهای جهان، ثروت الولید بن طلال را ۲۰ میلیارد دلار ارزیابی کرده و وی را در رتبه بیست و ششم قرار داده بود.

یکی از مقامات دادگاه عالی لندن تایید کرد که شاهزاده الولید شکایتی علیه فوربز، راندل لین، دبیر و دو نفر از خبرنگاران این مجله در ۳۰ آوریل تنظیم کرده است.

الولید از طریق شرکت “کینگدام هولدینگ کامپانی” خود در شرکت‌های بزرگی مانند سیتی گروپ، نیوز کورپ و اپل سهم دارد. وی همچنین مالک بخشی از هتل‌های لوکس از جمله پلازا در نیویورک و جورج وی در پاریس است.

فهرست میلیاردرهای جهان فوربز امسال چهارم مارس انتشار یافت و یک روز بعد هولدینگ کامپانی اعلام کرد که این مجله در روند ارزیابی خود از آمار نادرست استفاده کرده و این فهرست به گونه ای تنظیم شده که به ضرر بازرگانان و سرمایه‌گذاران خاورمیانه‌ای است.

به گزارش رویترز، با این همه فوربز همچنان بر موضع خود از ثروت ارزیابی شده الولید ایستاده و در دفاع از فهرست میلیاردرهایش مقاله مفصلی چاپ کرد و توضیح داد چگونه فوربز به رقم ۲۰ میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.