شکایت مایکروسافت از اداره گمرک و وزیر امنیت داخلی آمریکا علیه واردات گوشی موتورولا

اردیبهشت ۱۴۰۳

مایکروسافت جنگ تازهی علیه گوگل که اینک مالک موتورولا موبیلیتی است، راه انداخت.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، روز جمعه وکلای مایکروسافت در واشنگتن دی سی شکایتی علیه اداره گمرک امریکا که ظاهرا با گوگل بر سر ادامه واردات گوشی های موبایل موتورولا تبانی کرده، عرضه کردند.

مایکروسافت در این شکایت نامه از جانت ناپولیتانو وزیر امنیت داخله امریکا نیز نام برده و وی را متهم به تبانی با موتورولا کرده است.

به اداره گمرک قبلا دستور داده شده بود تا از واردات گوشی های موتورلا که گوگل مالک آن شده، ممانعت به عمل بیاورد اما در ملاقاتی سری (که مدارک آن را مایکروسافت در شکایت نامه خود ارائه داده) و توافق بین گوگل و مقامات مذکور، بر ادامه واردات گوشی های موتورولا که در خارج تولید شده، تاکید شده است.

به گفته مایکروسافت گوشی های وارداتی اینک در فروشگاهها موجود بوده و به فروش می رسد.

در ماه می ۲۰۱۲ پس از آنکه ثابت شد موتورولا حق ثبت اختراع مایکروسافت در بخش سازگار کردن تقویم روی موبایل را نقض کرده، کمیسیون تجارت بین الملل امریکا دستور داد تا سال  ۲۰۱۸ فروش محصولات موتورولا که نقض اختراع کرده اند، در امریکا ممنوع شود ولی وکلا مایکروسافت می گویند واردات علی رغم رای کمیسیون تجارت بین الملل ادامه یافته است.

فروش گوشی های منع شده در امریکا وبال اپل را نیز گرفته است.

اپل طبق تازهترین تصمیم دادگاه و بعد از آشکار شدن نقض ثبت اختراع سامسونگ از فروش بعضی محصولات قدیمی خود در امریکا منع شد.

البته دادگاه تجدید نظر به زودی برگزارخواهد شد و ممکن است دادگاه در مورد تصمیم خود تجدید نظر کند. اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، اپل حق فروش نخواهد داشت و مانند موتورولا نباید آیفون و آی پد مدل قدیمی خود را در امریکا بفروشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.