شکایت پنتاگون از نویسنده کتاب ماجرای کشته شدن بن لادن

پنتاگون علیه نویسنده کتاب ماجرای کشتن سرکرده سابق القاعده اقامه دعوا می کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان،  کتابی جنجالی درباره حمله سال گذشته در پاکستان منتشر شده است که به کشته شدن اسامه بن لادن رهبر سابق شبکه القاعده منجر شد. مسئولان وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون ، تهدید کرده اند برضد انتشار این کتاب، اقدام حقوقی خواهند کرد. یکی از اعضای گارد نیروی ویژه آمریکا این کتاب را نوشته است. تهدید پنتاگون به پیگرد قضائی هم متوجه این نظامی سابق آمریکا است.
باربارا استار خبرنگار ارشد شبکه در پنتاگون در این باره گفت:« این کتاب روزهای سخت: گزارش دست اول درباره ماموریتی که به کشته شدن بن لادن منجر شد، نام دارد و با نام جعلی مارک اوون منتشر شده است.
نویسنده این کتاب سرانجام هویت واقعی اش را فاش کرد. وی مت بیسونت نام دارد که در گفتگوی اختصاصی با برنامه شصت دقیقه شبکه تلویزیونی سی بی اس ظاهر شد. او تاکید دارد که کتابش به هیچ وجه سیاسی نیست.
گفته می شود شاید اطلاعات محرمانه در این کتاب وجود داشته باشد. مقامات پنتاگون به سی ان ان گفته اند انتشار برخی از عکسهای گنجانده شده در این کتاب ازقبیل دوربینهای پیشرفته دید در شب ، نگران کننده است.
 این کتاب جزییات تازه ای را درباره این ماموریت مخفیانه و محرمانه فاش می کند.
 به گفته نویسنده این کتاب، وقتی گروه نظامیان عملیات ویژه آمریکا از پله هایی بالا می رفتند که در اتاق بالای آن، اسامه بن لادن مخفی شده بود، بن لادن سرش را از لای در بیرون آورد که به سمت او تیراندازی شد و به دنبالش ، بن لادن به داخل اتاق خزید و مخفی شد ووقتی نظامیان آمریکایی به داخل اتاق مذکور رسیدند بن لادن روی کف اتاق افتاده بود و آن موقع بود که به سمت سینه بن لادن تیراندازی های دیگری انجام شد تا از مرده بودن او اطمینان حاصل شود.
کاخ سفید هنوز با ابراز شک و تردید درباره گزارشهایی سخن می گوید که درخصوص ماجرای عملیات کشتن بن لادن است.باتوجه به انتشار کتاب مذکور، احتمالا پنتاگون به سنای آمریکا اعلام خواهد کرد که نویسنده این کتاب، توافق نامه حفظ اطلاعات محرمانه را نقض کرده است و نویسنده و ناشر این کتاب باید جریمه شوند.»


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.