شکستن رکورد جهان برایم سخت شده

جام جم آنلاین: وزنه بردار دسته فوق سنگین ایران با اعلام اینکه جدی ترین رقیبش در المپیک لندن یک آلمانی است، گفت: برای شکستن رکورد جهان خیلی امیدوار بودم اما با درد زانویی که دارم رسیدن به این هدف برایم خیلی سخت شده است.

بهداد سلیمی درخصوص آخرین وضعیت مصدومیت و آمادگی خود در آستانه المپیک لندن و همچنین هدف نهایی‌اش در این رویداد بزرگ صحبت‌های جالبی را انجام داد که در زیر می خوانید.

شانس نخست کسب مدال طلای المپیک کاروان ورزشی ایران با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را می‌کند تا با مدال طلای المپیک به کشور بازگردد، گفت: در حال حاضر با توجه به عنوان‌هایی که طی دو سال گذشته در رقابت‌های مختلف بین المللی و جهانی کسب کرده‌ام، مردم، مسوولان و رسانه‌ها از من برای کسب مدال طلای المپیک انتظار زیادی دارند که این موضوع باعث شده تحت فشار روانی سنگینی قرار بگیرم.

روزی سه جلسه تمرین پرفشار باعث شروع درد کهنه‌ام شد

قهرمان دسته فوق سنگین وزنه برداری جهان درخصوص مصدومیتش، اظهارداشت: در اردوی بجنورد ما به مدت دو هفته تمرینات سخت و سنگینی را انجام دادیم و من روزی سه جلسه تمرینات پرفشاری را انجام می‌دادم که این موضوع باعث شد درد کهنه زانوی من دوباره شروع شود.«تاندون سر کشکک» زانویم به خاطر فشاری که در تمرینات به من وارد شده دچار کشیدگی شدیدی شد و فعلا برای بهبودی آن تحت درمان پزشکان قرار دارم.

شانس حضورم در المپیک به ۵۰ درصد رسیده بود

وی افزود: این درد به حدی بود که من و کوروش باقری به این نتیجه رسیدیم که شاید احتمال حضورم در المپیک لندن فقط ۵۰ درصد باشد و دیگر نمی‌توانستم تمرین کنم. درحال حاضر با انجام فیزیوتراپی درد من کمتر شده و در شرایط فعلی وضعیت مصدومیت زانویم بهتر از قبل شده است و به تمرینات عادی خود بازگشته‌ام البته با توجه به اینکه به آغاز رقابت‌های المپیک نزدیک می‌شویم فشار تمرینات تیم کمتر شده است اما من به نسبت سایر ملی پوشان یکسری حرکات را که به زانویم فشار بیشتری وارد می‌کند را انجام نمی‌دهم.

جدی‌ترین رقیب من در المپیک یک آلمانی است

سلیمی در مورد شناختش از رقبایی که در المپیک لندن دارد، گفت: جدی‌ترین رقیب من در المپیک لندن «ماتیاس اشتاینر» آلمانی است. وی در المپیک چین نیز قهرمان شده است. در حال حاضر این وزنه بردار آلمانی به دلیل جراحی که روی زانویش داشته در رقابت‌های قهرمانی وزنه برداری اروپا نشان داد که نسبت به المپیک چین افت کرده است.

وی درباره سایر رقبای خود در المپیک لندن اظهارداشت: سجاد انوشیروانی نیز در رکوردگیری های که داشته رکوردهای خیلی خوبی زده و می تواند به کسب مدال در المپیک لندن امیدوار باشد البته «اوداچین» اوکراینی که چندین دوره قهرمان جهان نیز شده یکی دیگر از رقبای اصلی من در المپیک لندن است. یکی دیگر از رقبای قدرتمند من که از او خبری ندارم «چکیچف» روس است که پس از مسابقات جهانی آنتالیای ترکیه که درآن دچار مصدومیت شد، دیگر در رقابت‌های بین المللی شرکت نکرده است. این وزنه بردار روس در المپیک قبلی موفق به کسب مدال نقره شده بود.

عضو تیم ملی وزنه برداری ایران تاکید کرد: به نظر من اصلی ترین و بزرگترین رقیب یک وزنه بردار همان وزنه است یعنی اگر من بتوانم از شش حرکتی که در اختیارم قرار می‌گیرد، بهترین بهره را ببرم می‌توانم موفق به کسب مدال طلای المپیک شوم.

سلیمی درباره اینکه آیا موفق به شکستن رکورد جهان در المپیک لندن خواهد شد، گفت: برای شکستن رکورد جهان در المپیک لندن خیلی امیدوار بودم اما در حال حاضر با درد زانویی که دارم این موضوع خیلی سخت شده است. من در ابتدا همه تلاش خود را می‌کنم تا مدال طلای المپیک را کسب کنم، پس از آن اگر شرایطم طوری باشد که احساس کنم می‌توانم رکورد جهان را بشکنم، قطعا این کار را انجام می‌دهم.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.