شکست برد پیت و سوپرمن از هیولاها در گیشه سینماها + جدول

۰۱ تیرماه ۱۳،

به گزارش خبرنگار سینما پرس، تازهترین محصول استودیو «پیکسار» به نام «دانشگاه هیولاها» (Monsters University) به کارگردانی دن اسکانلون توانست در اولین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۸۲ میلیون دلار عنوان پرفروش‌ترین فیلم این هفته گیشه سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

رابرت ال بیرد فیلمنامه «دانشگاه هیولاها» را نوشته است و بازیگران مطرح و برجسته هالیوودی مانند بیلی کریستال، هلن میرن، جان گودمن و استیو بوسکمی نیز به جای شخصیت‌های این انیمیشن حرف زده‌اند. «دانشگاه هیولاها» ماجرای دوستی بین «مایک» و «سالی» در دانشگاه را به تصویر می‌کشد.

قسمت پیشین این انیمیشن با عنوان «شرکت هیولاها» (Monsters Inc) با اکران در سال ۲۰۰۱ میلادی توانست فروشی برابر با ۵۶۳ میلیون دلار را در سراسر جهان برای خود رقم بزند.

فیلم سینمایی «جنگ جهانی زی» (World War Z) به کارگردانی مارک فارستر نیز در اولین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۶۶ میلیون دلار را کسب کند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه دوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی جای بگیرد.

برد پیت در فیلم سینمایی «جنگ جهانی زی» در نقش ماموری به نام «گری لین» بازی می‌کند. گری لین توسط سازمان ملل استخدام می‌شود تا جهان را از زامبی‌های نابودگر که قصد از بین بردن انسان را دارند نجات دهد.

جدیدترین نسخه آثار اکشن فانتزی «سوپرمن» (Superman) به نام «مردی از فولاد» (Man od Steel) نیز در دومین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با ۴۱٫۲ میلیون دلار عنوان سومین فیلم پرفروش‌ این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

زک اسنایدر کارگردان «مردی از فولاد» است و دیوید ای. گویر نیز فیلمنامه این فیلم سینمایی را نوشته است. همچنین هنری کاویل در این پروژه در نقش «کلارک کنت» یا همان «سوپرمن» بازی می‌کند. مایکل شانون، راسل کرو، کوین کاستنر و امی آدامز دیگر بازیگران مطرح و برجسته «مردی از فولاد» می باشند و کریستوفر نولان؛ خالق سه گانه «بت من» (Batman) نیز تهیه‌کننده این فیلم سینمایی است.

فیلم سینمایی «این پایان است» (This is the End) به کارگردانی اوان گلدبرگ و ست روگن نیز در دومین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۱۳ میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه چهارم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار بگیرد.

ست روگن به همراه اوان گلدبرگ فیلمنامه «این پایان است» را نوشته‌اند و این فیلم اکشن کمدی داستان مهمانی جیمز فرانکو را به تصویر می‌کشد که وقتی تمام دوستان مشهور هالیوودی او به منزلش می‌آیند، این مهمانی دچار اتفاقاتی می‌شود.

فیلم سینمایی «اکنون من را می‌بینی» (Now You See Me) به کارگردانی لوییس لتریه نیز در چهارمین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۷٫۸ میلیون دلار در رتبه پنجم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت.

جس آیزنبرگ، مارک روفالو و وودی هارلسون در «اکنون من را می‌بینی» ایفای نقش کرده‌اند و این فیلم جنایی داستان یک مامور «اف بی آی» و یک کارآگاه اینترپل را به تصویر می‌کشد که با تشکیل یک تیم در مقابل بانک‌زن‌ها مقاوت می‌کنند.

قسمت ششم از مجموعه فیلم‌های اکشن «تند و سریع» (Fast & Furious) نیز در پنجمین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با ۴٫۷ میلیون دلار عنوان ششمین فیلم پرفروش‌ گیشه این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

جاستین لین کارگردان «تند و سریع ۶» است و کریس مورگان به همراه گری اسکات تامپسون فیلمنامه این فیلم سینمایی را نوشته‌اند. همچنین وین دیزل، پل والکر و دوان جانسون نیز همانند قسمت‌های پیشین این فیلم‌های اکشن، در قسمت ششم آن نیز ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «دوره انترنی» (The Internship) به کارگردانی شاون لوی نیز در سومین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۳٫۴ میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه هفتم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار بگیرد.

واینس ووگن، اون ویلسون و رز بایرن در «دوره انترنی» بازی کرده‌اند و این فیلم کمدی داستان ۲ فروشنده سنتی را به تصویر می‌کشد که برای رقابت با رقبای فروشنده اینترنتی محصولاتشان مجبور به یادگیری کامپیوتر و کار با اینترنت می‌شوند.

فیلم سینمایی «The Purge» به نویسندگی و کارگردانی جیمز دوموناکو نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۳٫۴ میلیون دلار توانست عنوان هشتمین فیلم پرفروش‌ گیشه این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

اتان هاوک، لنا هیدی و مکس بروک‌هولدر در «The Purge» ایفای نقش کرده‌اند و این فیلم ترسناک تخیلی داستان خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که در مدت زمانی ۱۲ ساعته که هر گونه جنایت قانونی است، به یک گروه قاتلان پناه می‌دهند.

فیلم سینمایی «استار ترک به سوی تاریکی» (Star Trek Into Darkness) به کارگردانی جی. جی. آبرامز نیز در ششمین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۳ میلیون دلار در رتبه نهم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته گیشه سینماهای آمریکا و کانادا جای گرفت.

روبرتو اورسی و الکس کارتزمن فیلمنامه فیلم سینمایی «استار ترک به سوی تاریکی» را براساس یک مجموعه تلویزیونی نوشته‌اند و در این فیلم سینمایی کاپیتان کرک پس از اینکه متوجه می‌شود یک نیروی تروریستی در سازمان به وجود آمده است بر آن می‌شود که در منتطقه جنگی دنیا با مردی که سلاح کشتار جمعی دارد بجنگد.

کریس پاین، زاکاری کویینتو و زویی سالدانا از جمله بازیگران جوان و مطرح هالیوودی می باشند که در فیلم اکشن تخیلی «استار ترک به سوی تاریکی» ایفای نقش کرده‌اند.

قسمت سوم مجموعه فیلم‌های اکشن تخیلی «مرد آهنی» (Iron Man) که هشتمین هفته اکران خود در سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا را تجربه می‌کند نیز توانست با فروشی برابر با ۲٫۱ میلیون دلار در رتبه دهم این جدول بایستد.

شین بلیک علاوه بر کارگردانی «مرد آهنی ۳» به همراه درو پیرس فیلمنامه این فیلم اکشن تخیلی را نیز نوشته است و رابرت دونی جونیور نیز همانند قسمت‌های پیشین این آثار دنباله دار در نقش «مرد آهنی» بازی کرده است.

همچنین فروش فیلم‌های مذکور تا به امروز در سینماهای سراسر جهان به شرح زیر است:

عنوان فیلم هزینه تولید (میلیون دلار) فروش جهانی (دلار)
دانشگاه هیولاها نامشخص ۱۳۶،۵۰۰،۰۰۰
جنگ جهانی زی ۱۹۰ ۱۱۱،۸۰۰،۰۰۰
مردی از فولاد ۲۲۵ ۳۹۸،۳۰۶،۰۰۰
این پایان است ۳۲ ۵۷،۷۹۲،۰۰۰
اکنون من را می‌بینی ۷۵ ۱۳۴،۴۵۱،۰۰۰
تند و سریع ۶ ۱۶۰ ۶۴۵،۷۱۳،۰۰۰
دوره انترنی ۵۸ ۴۳،۴۶۵،۰۰۰
The Purge ۳ ۶۸،۰۲۸،۰۰۰
استار ترک به سوی تاریکی ۱۹۰ ۴۳۰،۰۱۱،۰۰۰
مرد آهنی ۳ ۲۰۰ ۱،۲۰۷،۷۲۰،۰۰۰

انتهای پیام/ ع م


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.