شکست راهبردی اشغالگران قدس/ کاروان آرزوهای لبخند وارد غزه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع آگاه در مرز رفح با مصر گفت : کاروان موسوم به آرزوهای لبخند ۱۳ که ۱۰۶ فعال از جمله همام سعید دبیرکل اخوان المسلمین اردن را شامل می شود به غزه رسیده است.

این منبع افزود: تعدادی از وزیران دولت منتخب فلسطین و رهبران حماس از این کاروان که حامل ۱۰ تن دارو برای مردم غزه است، استقبال کردند.

همام سعید با شرکت در یک نشست خبری گفت : حضور این کاروان حامی این پیام است که محاصره غزه روبه زوال است و به صهیونیستها و آمریکایی ها می گوییم که شما در محاصره هستید و غزه در محاصره نیست.

وی بیان کرد: مردم فلسطین به الگوی بی نظیری در زمینه پایداری تبدیل شده اند و بهار عربی نتیجه این پایداری بود. غزه نقش زیادی در آزادی ملتهای عربی از جور ظالمانی که سالها بر آنها حکومت می کردند، داشت.

دبیرکل اخوان المسلمین اردن اظهار داشت: موضوع فلسطین مورد توجه جامعه جهانی است و دولت منتخب غزه مشروع است زیرا از صندوقهای رای بیرون آمده است.

از سوی دیگر اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در دیدار با اعضای کاروان آرزوهای لبخند ۱۳ گفت: حضور این قافله به منزله اعلام پیروزی در برابر محاصره و اعلام شکست استراتژیک دشمن در غزه است.

نخست وزیر منتخب فلسطین خاطرنشان کرد: ما روز به روز پیشرفت بیشتری به دست می آوریم و دشمن روز به روز به فروپاشی نزدیک تر می شود.

شایان ذکر است که محاصره نوار غزه از زمان اسارت گلعاد شالیت در ژوئن ۲۰۰۶ (وی در اکتبر۲۰۱۱ آزاد شد) از سوی رژیم صهیونیستی اعمال شده است و پس از به قدرت رسیدن  حماس در غزه این محاصره تشدید شده است.

خبر دیگر اینکه “سیوان وایزمن” سخنگوی اداره زندانهای رژیم صهیونیستی اعلام کرد: محمود السرسک اسیر فلسطینی که از ۸۴ روز قبل دست به اعتصاب غذا زده است، به بیمارستان منتقل شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.