شکست قاتل پیروزی مردم است

جام جم آنلاین: مراسم اولین سالگرد کشتار تابستان گذشته در نروژ که به قتل ۷۷ نفر و زخمی شدن ۲۴۲ نفر دیگر منجر شد، با حضور نخست وزیر، هیئت دولت و پادشاه این کشور در اسلو برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، این در حالی است که محاکمه آندرس برینگ عامل این کشتار، که از ابتدا به آن اعتراف و افتخار کرد، هنوز ادامه دارد.

در این مراسم، پنس استولتنبرگ، نخست وزیر نروژ، ضمن تاکید بر اهمیت بازگشت کشورش به زندگی طبیعی، گفت: ما می‌خواهیم نشان دهیم که جامعه ما قادر است چنین حمله ای که هدف آن تغییر نروژ بوده است را در خود هضم کند. این حمله موفق نشد زیرا جامعه نروژ حتی آگاه‌تر و قوی‌تر شد. جامعه‌ای که به دموکراسی اعتقاد دارد. این حمله باعث تقویت اعتماد و گشایش در نروژ شد در حالی که شابد برخی خلاف آن را تصور می‌کردند.

او همچنین برای ادای احترام به قربانیان این حمله و دیدار با خانواده‌ها و بازماندگان آن به جزیره اوتایا رفت.

جزیره‌ای که شاهد قتل عام ۶۹ تن از نوجوانان حزب کارگر نروژ بود.

نوجوانانی که تعدادی از آن‌ها بدنبال فرار از محل فاجعه، در دریاچه مجاور آن غرق شدند.

مادر یکی از بازماندگان این حمله می‌گوید: همه ما که یک عزیز خود را از دست داده‌ایم می‌دانیم که بسیار مهم است که لحظه‌ای تامل کنیم و یاد افرادی را که از دست دادیم زنده نگه داریم. آنچه اتفاق افتاد بسیار هولناک بود. تعداد کسانی که از این واقعه آسیب دیده‌اند، آنقدر زیاد هستند که تجمع آن‌ها بسیار معنی دار است. تجمع ما، که عشق را می‌خواهیم و احساس می‌کنیم.

مردم نروژ برای ادای احترام به قربانیان خونبار‌ترین حمله در این کشور بعد از جنگ جهانی دوم، یک دقیقه سکوت کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.