شکست والیبالیست‌های ایران در ست اول برابر روسیه

۱۶خردادماه،

تیم ملی والیبال ایران در ست اول دیدار خود برابر روسیه از رقابت‌های لیگ جهانی تن به شکست داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی والیبال ایران در اولین گامش در لیگ جهانی ۲۰۲۴ برابر روسیه به میدان رفت که در ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ تن به شکست داد.

ست اول: ۲۵ بر ۲۱ روسیه

بازی را روس ها آغاز کردند. سعید معروف، فرهاد ظریف، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، شهرام محمودی، آرمین تشکری و محمد موسوی نفرات اصلی و آغاز کننده مسابقه برای ایران بودند و اولین امتیاز مسابقه را نیز بدست آوردند؛ شهرام محمودی اولین امتیاز آور ایران در لیگ جهانی بود. سورمه‌ای پوشان ایران بازی را خوب آغاز کردند و گام به گام برابر حریف سرخ پوش پیش می‌رفتند اما در ابتدا کمی استرس در بین ملی‌پوشان دیده می‌شد اما این وضعیت بسیار زود با برتری امتیازی ایران به پایان رسید.

ملی پوشان دریافت‌های خوبی داشتند اما سرعت آبشارهای حریف بسیار بالا بود. روسها با استفاده از سرعتی‌زن ۲۱۸ سانتی متری خود (دمیتری موزیریسکی) امتیازآوری می‌کردند اما ایران فاصله یک امتیازی‌اش را حفظ می‌کرد. ملی پوشان عملکرد پایاپایی برابر قهرمان المپیک ۲۰۱۲ داشتند و در اکثر دقایق برتری یک امتیازی خود را نیز حفظ می‌کردند.

در پایان ست اول عملکرد شهرام محمودی و محمود موسوی چشمگیر بود. این دو بازیکن با فضا‌سازی سعید معروف دفاع روس‌ها را دچار مشکل کرده بودند و ایران را ۱۶ بر ۱۴ پیش انداختند. ایران در ادامه مسابقه با دفاع مناسب و دریافت‌های دقیق حریفش را کنترل می‌کرد. در مقابل نیز روس‌ها به دنبال فضا سازی بودند تا با عبور از دفاع ایران بتوانند فاصله امتیازی را کاهش دهند اما در این نبرد ایران موفق بود و ۲۱ بر ۱۸ از حریفش پیش افتاد؛ ولاسکو از عملکرد شاگردانش راضی بود و آنها را به تمرکز بیشتر فرا می‌خواند.

اشتباه ارنج تیم ملی سبب شد روس ها اختلاف امتیازی را به حداقل برسانند و از ایران پیش بیفتند. روس‌ها در شرایطی که سه امتیاز از ایران عقب بودند ۲۴ بر ۲۱ پیش افتادند و در نهایت با دفاع آبشار فرهاد قائمی ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسیدند.

این خبر کامل می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.