شکلات ریسک سکته قلبی را در مردان کاهش می دهد

نوشته شده توسط سیامک در ۱۳ شهریور

شاید کسی برای خوردن شکلات نیاز به دلیل نداشته باشد. همه علاقه وافری به انواع شکلات های کاکائویی دارند. اما نتایج یک تحقیق که در انستیتو کارولینسکا در استوکهلم انجام شده است نشان می دهد که خوردن میزان متعارفی از شکلات در هفته ریسک حمله قلبی در مردان را کاهش می دهد.

chocolate_stroke

به نقل از CBC ریسک حملات قلبی در کسانی که شکلات بیشتری نسبت به سایرین مصرف کرده اند، تا ۱۷ درصد کاهش یافته است (۱۲ حمله قلبی کمتر از میزان ۱۰۰٫۰۰۰ نفر-سال نسبت به افرادی که شکلات نخورده اند. نفر-سال مجموع واحدی است برای هر کدام از افرادی که در یک بازه زمانی یک ساله زیر نظر پزشک یا بیمارستان بوده اند.).

در این تحقیق از ۳۷٫۱۰۳ مرد بین ۴۹ تا ۵۷ سال خواسته شده تا پرسشنامه ای در خصوص میزان مصرف یکصد خوراکی بنویسند. طی ۱۰ سال، ۱۹۹۵ مورد حمله قلبی به وقوع پیوست؛ اما تفاوتی بین مواد غذایی مصرفی با نوع سکته این افراد وجود نداشته است.

باید توجه داشت که شکلات به سبب اینکه داری میزان بالایی شکر، چربی اشباع شده و کالری است، باید به میزان متوسط مصرف گردد. پس اینبار قبل از اینکه در شیرینی فروشی سراغ شکلات ها را بگیرید، به دیگر فاکتور ها هم توجه کنید و بدانید که خوردن شکلات بیش از حد، بر روی سلامتی شما اثری معکوس خواهد گذاشت.

بررسی تحقیقات مشابه نیز نشان داده که مصرف شکلات تا ۱۹ درصد ریسک به وقوع پیوستن حملات قلبی را کاهش می دهد. همچنین محققان بر این باورند که که افراد جوانتر در مقایسه با افراد مسن، میزان شکلات بیشتری مصرف می کنند.
مصرف کنندگان شکلات دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و به صورت متداول آسپرین مصرف می کنند. این دسته از افراد کمتر سیگار می کشند و مشکلات فشار خون و فیبریلاسیون دهلیزی کمتری دارند. در واقع نه تنها خود شکلات، بلکه عادت به خوردن شکلات باعث می شود که شما فرد سالمتری باشید.

برگرفته از: io9

سالم‌ زی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.