شکل درمان تا ۱۵ سال آینده تغییر می‌کند

سلامت > درمان– رییس انجمن علمی داروسازان ایران گفت: پیش بینی می‌شود ۱۰ تا ۱۵ سال آینده درمان با شیمی داروها کنار گذاشته شود و شکل و نحوه درمان بیماری‌ها تغییر کند

به گزارش ایرنا، دکتر سید حمید خوئی در نشست خبری به مناسبت برگزاری یازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران گفت: با تحقیقات و مطالعات در حوزه داروسازی می‌توان پیش بینی کرد که نحوه درمان با داروها و شکل درمان تغییر خواهد کرد و خلق و تولید تکنولوژی جدید روز به روز در حال تحول دنیا است.

وی ادامه داد: ما در این همایش آخرین فناوری اطلاعات دارویی، تولید و توزیع داروها را به مخاطبان ارایه خواهیم کرد و داروسازان با تکنولوژی پیشرفته آشنا خواهند شد.

خوئی اضافه کرد: این همایش به عنوان بزرگ‌ترین تجمع حرفه‌ای این قشر محسوب می‌شود و شعار اصلی امسال چشم انداز داروسازی ایران در افق ۱۴۰۴ عنوان شده است.

رییس انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به اینکه دولت موظف به تامین حق طبیعی مردم و حفظ سلامت و همچنین بازیابی سلامت آنان است گفت: طبق آخرین آمار که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد ۸/۵۴ مردم هزینه سلامتی خود را از جیب می‌پردازند و حق بیمه‌ها که قرار بود ۷۰ درصد را تقبل کند زیر ۲۰ درصد است.

خوئی افزود: مشکلاتی که بیمه‌ها در پرداخت دارند و داروخانه که هزینه توزیع کننده را نمی‌دهد و برخی دیگر موارد را می‌توان از چالش‌های این حوزه نام برد.

وی ادامه داد: در این همایش بررسی نقشه جامع سلامت در حوزه داروسازی، حوزه مهم دارو درمانی در حالت‌ها ی بحرانی، صنعت بیمه، پوشش بیمه در افق آینده، اثرات داروها بر روی افراد جامعه، عوارض داروها، تنوع ژنتیکی درایران و داروها، مقررات و قوانین داروها ، مشکلات شرکت‌های دارویی و تولید فرآورده‌های دارویی از دیگر عناوینی است که دراین همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران در روزهای ۱۸ تا ۲۰شهریور ماه سال جاری در سالن همایش رازی برگزار می‌شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.