شکل گیری انتظارات تازه از صنعت بیمه

۲۰فروردین۱۳،

بینا- انتظارها و نیازهای آحاد جامعه به خدمات بیمه‌های بازرگانی عمق بیشتری یافته است و این موضوع پژوهشکده بیمه را به افزایش ظرفیت‌های علمی-پژوهشی، ارتباطی ، انتشار یافتناتی و آموزشی وادار می‌کند.
به گزارش بینا، دکتر غدیر مهدوی دیروزدر تشریح راه‌کارهای اجرایی پژوهشکده بیمه در سال ۹۲ با ذکر این مطلب و با تاکید بر ضرورت ایجاد قابلیت‌های پاسخگویی به نیازهای جامعه توسط بیمه‌های بازرگانی کشور گفت: تامین واقعی این نیاز مستلزم تلاش جدی و نظم بدنه کارشناسی به ویژه در پژوهشکده بیمه است.
رییس پژوهشکده بیمه با اشاره به برنامه عملیاتی سال ۹۲ خاطر نشان کرد در این سال چاپ و انتشار یافتن ۱۰۰ عنوان کتاب تازه هدف‌گذاری شده است و در زمان‌بندی انتشار یافتن نشریه پژوهشی پژوهشنامه بیمه سرعت انتشار یافتن مقالات علمی به گونه‌ای است که شاهد تعویق در انتشار یافتن مقالات نخواهیم بود.
وی از برنامه‌ریزی برای انتشار یافتن نشریه انگلیسی زبان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با اخذ مجوز و انتشار یافتن نشریه انگلیسی زبان انجمن بیمه و ریسک ایران به تدریج دانش روز بیمه‌ای ایران در اختیار متقاضیان سایر کشورها قرار گیرد و از سوی دیگر زمینه تعاملات با مراکز علمی جهان نظیر انجمن بیمه و ریسک آسیا، اقیانوسیه، آمریکا واروپا برقرارو مقالات ارزشمندی از سایر کشورها دریافت شود.
دکتر مهدوی رصد نیازهای پژوهشی شرکت‌های بیمه را از مهمترین برنامه‌های اجرایی پژوهشکده در سال ۹۲ در راه گسترش تعاملات با صنعت بیمه دانست.
وی همچنین تاکید کرد: تقویم آموزشی سال ۹۲ برای آموزش نمایندگان و کارگزاران بیمه در بخش‌های حضوری و همچنین آموزش‌های مجازی تقویم فشرده‌ای است و در کنار سایر برنامه‌های آموزشی، پژوهشکده بیمه رابطه گسترده و مناسبی را در بدنه صنعت بیمه ایجاد خواهد کرد.
رییس پژوهشکده بیمه در بخش دیگری از سخنان خود به تخصیص بودجه مناسب برای خرید کتاب‌های بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: با تاکید بیمه مرکزی در راه غنی‌تر کردن منابع علمی و پژوهشی و کتب مرجع مورد نیاز صنعت بیمه خوشبختانه در سال تازه محدودیتی برای تامین کتب بیمه‌ای وجود نخواهد داشت.
دکتر مهدوی ضرورت برنامه‌ریزی برای تعامل مناسب با افکار عمومی را مورد تاکید قرار داد و رسانه‌ها را رابط اصلی و زمینه ساز انتقال فرهنگ بیمه به پیکره اجتماع دانست و عملکرد رسانه‌های مختلف را به عنوان یک حلقه ارتباطی برای پیام‌های بیمه‌ای قابل قبول ذکر کرد و گفت: رسانه‌ها در گفتمانی شدن واقعیت‌های صنعت بیمه تلاش وافری داشته‌اند که این تلاش به ویژه در میان رسانه‌های تازه و نوپا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.
وی افزود لازم است برای ارائه اطلاعات به افکار عمومی به  سرعت،‌دقت و صحت آن توجه کنیم و کیفیت پایگاه اینترنتی و پایگاه اطلاع رسانی خود را ارتقا بخشیم.
رییس پژوهشکده بیمه برنامه ریزی برای پاسخگویی به مراجعان حضوری و ظرفیت سازی برای پاسخگویی آنلاین و برخط به انبوه متقاضیان را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای پژوهشکده ذکر کرد و همکارانش را به اجرای مناسب آن فراخواند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.