شکنجه برای تفریح در بحرین

“هادی الموسوی”روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: فعالیت های امنیتی رژیم آل خلیفه هر قدر افزایش یابد، بیشتر نشان می دهد که مردم بحرین این رژیم را نمی خواهند.

رییس حوزه حقوق بشر و آزادی ها در جمعیت الوفاق، افزود: به نظر می رسد که رژیم آل خلیفه گمان می کند که مردم بحرین از تدابیر امنیتی این رژیم می ترسند و به همین سبب از خواسته های خود دست خواهند کشید؛ اما این تصور خواب و خیالی باطل بیش نیست.

فعال حقوق بشری بحرینی تاکید کرد: رژیم آل خلیفه بر خلاف واقعیت ها ادعا می کند که در بحرین هیچ گونه بازداشت سیاسی صورت نگرفته و محدودیتی بر رسانه ها اعمال نشده است؛ اما آفتاب همیشه پشت ابر نخواهد ماند و این دروغ پردازی ها راه به جایی نخواهد برد.

الموسوی با اشاره به تهدید شماری از فعالان حقوقی و تعرض به شماری از رهبران مخالف نظام در تظاهرات مسالمت آمیز گفت : این گونه مسائل نشان می دهد که رژیم حاکم حتی به صورت نمایشی نیز قصد ندارد هیچ گونه اصلاحاتی  انجام دهد.

رییس حوزه حقوق بشر و آزادی ها در جمعیت الوفاق، با تاکید بر استفاده رژیم آل خلیفه از شکنجه برای واداشتن مردم بحرین به دست کشیدن از اعتراضات، گفت: شکنجه زندانیان و بازداشت شدگان، مساله ای است که کمیته مستقل حقیقت یاب آن را ثابت کرد اما در خصوص شکنجه، دغدغه اصلی فرار عاملان شکنجه از مجازات است.

وی افزود : بسیاری از شکایت های ارسال شده به جمعیت الوفاق نشان می دهد که شکنجه های صورت گرفته در زندان های بحرین برای اعتراف گیری نبوده ، بلکه برای توهین یا عذاب دادن زندانی و حتی برای تفریح زندانبانان صورت می گرفت، به عنوان مثال در مواردی، زندانبانان از زندانی های می خواستند صدای حیوانات را تقلید کنند.

رییس حوزه حقوق بشر و آزادی ها در جمعیت الوفاق تاکید کرد : رژیم آل خلیفه از انواع شکنجه بر ضد زندانیان استفاده می کند، محروم کردن زندانی ها از خواب، اقامه نماز و تهدید به تجاوز جنسی برخی از این موارد هستند؛ خود من یکی از کسانی بودم که در دهه ۸۰ در زندان های این رژیم شکنجه شدم،در آن زمان از اتاق مجاور صدای شکنجه شدن زندانیان را می شنیدیم و این مساله شکنجه ما را مضاعف می کرد زیرا از یک سو خود را در کمک به آن ها ناتوان می یافتیم و از سوی دیگر با شنیدن این صداها به این فکر می افتادیم که نوبت به ما هم خواهد رسید.

ویهادی الموسوی، افزود : رژیم آل خلیفه ، نه تنها مردان ، بلکه زنان زندانی را نیز شکنجه می کرد، تاکنون ۱۵۰ مورد شکنجه زنان ثبت شده است؛ از آن گذشته باید به وجود ۹۸ شکنجه شده در این زندان ها اشاره کرد که زیر ۱۸ سال سن داشته اند و ۹ تن نیز عقب افتاده ذهنی یا معلول بوده اند.

رییس حوزه حقوق بشر و آزادی ها در جمعیت الوفاق در ادامه خاطر نشان کرد : شماری از کسانی که حقی از آن ها پایمال شده است نیز از افشای نقض حقوق خود بیمناک هستند، زیرا می ترسند که حقوق بیشتری از آنان پایمال شود به عنوان مثال یک دانشجوی بحرینی که در سال آخر تحصیلات پزشکی خود را در عربستان می گذراند، از دانشگاه اخراج شده است، اما از صحبت درباره این موضوع بیمناک است.

هادی الموسوی در پایان تاکید کرد : تاریخ جنایاتی از قبیل شکنجه را به هیچ وجه فراموش نخواهد کرد و این رژیم تاوان جنایت های خود را خواهد داد.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.