شگرد جدید مخالفان آل سعود برای طرح خواسته خود

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه القدس العربی گزارش داد: خانواده های بازداشت شدگان سیاسی در عربستان به تلاشهای مسالمت آمیز خود ادامه می دهند و به شیوه های جدیدی روی آورده اند.

این پایگاه بیان کرد: خانواده های بازداشت شدگان پلاکاردهایی در خیابانهای اصلی و پلها در ریاض آویزان کرده اند تا موضوع بازداشت شدگانی که سالها بدون محاکمه در زندان به سر می برند را مطرح کنند.

پایگاه فوق آورده است : فعالان عربستانی و خانواده های بازداشت شدگان در جاده الحائر، جاده کمربندی جنوب ریاض، جاده التخصصی، جاده نجم الدین و مکه پلاکاردهایی آویزان کرده اند که بر روی آن نوشته شده است زندانیان سیاسی الحائر در معرض خطر قرار دارند، شکنجه داخل زندانها را پایان دهید، اسیران ما را آزاد کنید.

این پایگاه بیان کرد: این اولین باری است که عربستانی ها به این شیوه روی می آورند. منطقه الحائر در جنوب ریاض دو زندان دارد که یکی مخصوص مجرمان کیفری است و دیگری که مشهورتر است بند مربوط به زندانیان سیاسی است که مخالفان حکومتی و اصلاح طلبان را در خود جای داده است.

القدس العربی می افزاید: شاهدان عینی در ریاض در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری یونایتد پرس از برچیدن این پلاکاردها از سوی مسئولان سعودی خبر دادند، اما تصاویر آن در برخی سایتها منتشر شده است.

این در حالی است که برخی منابع وابسته به مخالفان عربستانی از مرگ “زیاد مبارک البحیران” مشهور به “ابو تیسیر” که در سال ۱۴۳۱ هجری قمری (۱۳۸۹ هجری شمسی) بازداشت شده است خبر دادند.

این منابع بیان کردند: البحیران در زندان سکاکا در الجوف درگذشته است.

شایان ذکر است که در عربستان برخی آمارها از زندانی بودن ۳۰ هزار نفر که برخی از آنها به مدت ده سال بدون محاکمه به سر می برند حکایت دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.