شگرد فعالیت دراویش در برخی استانها برای جذب جوانان

یکشنبه ۱۸ تیر – ۰۱:۱۸:۲۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- معاون تبلیغ حوزه علمیه ایلام نسبت به شگردهای تبلیغی دراویش در بعضی مناطق کشور هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین جابری، نسبت به فعالیت شدید دراویش در مناطق مختلف این استان مخصوصا شهرستان آبداران بخش مورموری هشدار داد و گفت:امروز با توجه به خلا تبلیغی که در استان وجود دارد برخی از فرق توانسته اند در بعضی مناطق کشور به سرعت رشد کنند.
وی با اشاره شگرد جذب جوانان از سوی این فرقه‌ها گفت: یکی از مهمترین شگردهای دراویش برای جذب جوانان ایجاد قومیت های فامیلی است بطوریکه بیشتر جوانان پسر این مناطق با این فرقه ها وصلت کرده و به مرور زمان به آیین انها روی می آورند.
حجت الاسلام جابری ادامه داد: استان ایلام ازجمله استانهای محروم کشور است که به خاطر فعالیت برخی از فرق همچون دراویش نیازمند حضور طلاب و مبلغان است.
حجت الاسلام والمسلمین جابری با اشاره به فعالیت های تابستانی حوزه علمیه ایلام اظهارداشت: با توجه به تعطیلی دروس حوزه و ایام فراغت طلاب ،حوزه علمیه این استان با برنامه ریزی های متعدد در صدد پرکردن این اوقات می باشد.
وی برنامه های تبلیغی این  حوزه را مدنظر قرار داد و افزود:امسال بیش از  ۲۰طلبه از حوزه علمیه این استان به مناطق محروم جهت برنامه های تبلیغی اعزام شده اند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه ایلام تصریح کرد: با توجه به نیاز شدید این استان به مبلغان وروحانیت جهت برنامه های تبلیغی از حوزه علیمه قم نیز بیش از  ۵۰طلبه  به این استان جهت برنامه های تبلیغی اعزام شده اند، هرچند در خواست ما به خاطر گستردگی محیط تبلیغی این استان بیش از اینها بود.
این استاد حوزه تصریح کرد :‌البته طی چند سال اخیر مخصوصا از زمان تشکیل مدیریت های استانی حوزه های علمیه فعالیت های خوبی در مبارزه با این فرق صورت گرفته که خوشبختانه بسیار پرثمر بوده و توانسته اند تا حد بسیار زیادی از این ازدواج ها بکاهند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه ایلام در ادامه سخنان خود ازحضور پرشور طلاب طرح هجرت این منطقه در فعالیت های اوقات فراغت مدارس آموزش و پرورش خبردادو ابرازداشت: با توجه به اینکه  محیط های دانش آموزی و دانشجویی از بهترین مکان‌های تبلیغی به شمار می رود لذا طلاب این استان در چنین برنامه هایی حضور فعال دارند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۸۱۳۱۸۲۷۸۱۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.