شگرد قدیمی جیب بری و کیف زنی هنوز هم جواب می دهد!

جیب‌بر سابقه‌دار در جریان دعوای صوری با طعمه‌هایش، دست به سرقت کیف پول و محتویات جیب آنها می‌زد.

تحقیقات برای دستگیری متهم با شکایت تعدادی از مالباخته‌ها در پایگاه غرب پلیس آگاهی اصفهان آغاز شد. شاکیان مدعی بودند که فردی بعد از ایجاد یک دعوای صوری و گلاویز شدن با آنها، بی‌آنکه متوجه شوند کیف پول و محتویات جیب‌شان را سرقت کرده و پا به فرار گذاشته است. یکی از شاکیان ماجرای سرقت را اینطور توضیح داد: در حال عبور از یکی از خیابان‌های اصفهان بودم که جوان موتورسواری کنارم توقف کرد. او مرا صدا زد و بعد از پیاده شدن از موتور گفت که چرا برای دخترخاله‌‌اش مزاحمت ایجاد کرده‌ام. من که شوکه شده بودم، تصور کردم که وی مرا با فرد دیگری اشتباه گرفته و خواستم توضیح دهم که او یقه‌ام را گرفت و شروع به فحاشی کرد. همان لحظه با هم گلاویز شدیم و ناگهان مرد جوان با گفتن این جمله که مرا اشتباهی گرفته، یقه‌ام را رها و شروع به عذرخواهی کرد. سپس سوار موتورش شده و از محل دور شد. بعد از رفتن او، داشتم لباس‌هایم را مرتب می‌کردم که احساس کردم از کیف پولم خبری نیست. تازه فهمیدم که آن مرد جوان یک سارق بوده که با ایجاد دعوای صوری دست به سرقت کیف پولم زده است.

در حالی که تمامی شاکیان مشخصات مشابهی از قیافه سارق جوان ارائه کرده بودند، ماموران متوجه شدند که تمامی سرقت‌ها از سوی یک نفر صورت گرفته است، فردی که سوار بر موتورسیکلت یا یک پژو جی‌ال‌ایکس در خیابان‌ها می‌چرخید و بعد از شناسایی طعمه‌هایش به بهانه‌های مختلف با آنها درگیر می‌شد و در جریان این دعوای صوری، با ترفندی ماهرانه دست به سرقت می‌زد.

شگرد متهم در سرقت‌ها چنان حرفه‌ای بود که ماموران حدس زدند با مجرمی سابقه‌دار روبه‌رو هستند. بنابراین با کمک شاکیان به بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار پرداختند و در این میان توانستند جیب‌بر حرفه‌ای را شناسایی کنند. متهم مردی به اسم فریدون بود که تا کنون چندین‌بار به اتهام جیب‌بری در اصفهان، تهران و استان البرز دستگیر و راهی زندان شده بود. با این اطلاعات، ماموران به شناسایی محل‌هایی پرداختند که پاتوق فریدون بود. این محل‌ها زیرنظر گرفته شدند و بعد از مدتی ردی از متهم تحت تعقیب در یکی از خیابان‌های اصفهان به دست آمد. ماموران که توانسته بودند محل تردد دزد سابقه‌دار را شناسایی کنند، آنجا را به صورت نامحسوس محاصره کرده و به محض مشاهده وی در آنجا، او را دستگیر کردند.

متهم در اداره آگاهی از سوی شاکیان شناسایی شد و به سرقت از ۱۰نفر با ایجاد دعوای صوری اعتراف کرد. او گفت که انگیزه‌‌اش از سرقت‌ها، تأمین هزینه خرید مواد‌مخدر بوده است و روزانه ۳۵هزار تومان خرج خرید مواد می‌کند.

۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.