شیب نزولی درآمد نفتی کشور/ نفت ایرانی: ۹۶ دلار

 براساس گزارش امور بین الملل شرکت ملی نفت، هر بشکه نفت خام شیرین ایران در یک هفته گذشته به طور میانگین حدود ۹۶ دلار بفروش رسیده است و این امر نشان دهنده کاهش ۱۵ دلاری قیمت فروش نفت خام ایران است.
درعین حال به نظر می رسد با توجه به ادامه روند کاهشی قیمت نفت خام در بازارهای نفتی، روند نزولی قیمت نفت خام ایران همچنان ادامه یابد.
بر اساس این گزارش ، قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه جولای با ۳۳ سنت کاهش به کمتر از ۸۲٫۹۴ دلار رسیده است . قیمت نفت روز گذشته نیز بیش از ۷۶ سنت کاهش یافته بود .
بر این اساس نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله دولت اسپانیا به بیش از ۷ درصد رسیده است که این رقم از سال ۱۹۹۹ میلادی بی سابقه است . نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله دولت ایتالیا نیز به بیش از ۶ درصد رسیده است .
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی ایتالیا گزینه بعدی بحران مالی و بدهی منطقه یورو خواهد بود . اسپانیا به تازگی به عنوان چهارمین اقتصاد بحران زده منطقه یورو مجبور به دریافت کمک مالی ۱۲۵ میلیارد دلاری شده است .
این گزارش افزود تیم ایوانز کارشناس ارشد انرژی تاکید کرد اگر اوپک نتواند میزان تولید خود را در هفته های آینده کاهش دهد روند نزولی قیمت نفت ادامه خواهد یافت . اوپک در تازه ترین نشست خود سقف رسمی تولید را در حد ۳۰ میلیون بشکه در روز ثابت حفظ کرد ولی از اعضا خواسته است تا میزان تولید خود را در ماه جولای به ۳۰ میلیون بشکه در روز برسانند . تولید نفت اوپک طی ماه می به بیش از ۳۱٫۶ میلیون بشکه در روز رسیده است .
 

/۳۱۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.