شیرجه، شنا و دوی استقامت برای کودکان مبتلا به صرع ممنوع است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: عضو هیئت مدیره انجمن صرع ایران گفت: شنا در آب‌های آزاد برای کودکان مبتلا به صرع ممنوع است همچنین شنا در استخر با عمق بسیار در آب بسیار گرم یا بسیار سرد نیز به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

غلامرضا زمانی در گفت‌وگو با فارس، در مورد مراقبت‌های ویژه از کودکان مبتلا به صرع در مدارس گفت: وزارت آموزش و پرورش با همکاری انجمن صرع یک برنامه آموزشی برای معلمان و مربیان بهداشت به صورت کارگاه برگزار کرد تا آنان را با بیماری صرع و تشنج آشنا کند.

وی افزود: علاوه بر آن در شناسنامه بهداشتی کودک بیماری‌های حاد و مزمن وی و دستورات دارویی و اطلاعی کودک باید درج شود تا بتوان توسط آن به وضعیت سلامت کودک آگاه بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: بسیاری از اولیای مبتلا به صرع از این بابت نگرانی دارند که آیا باید وضعیت بیماری کودک خود را به اولیای مدرسه بگویند یا نه که ما در پاسخ به آنها می‌گوییم اگر از مدرسه توقع داریم که در مواقع اورژانسی بسیار سریع و درست به کودکانتان خدمت‌رسانی کند بهتر است از اولیای مدرسه را در جریان داروهای مصرفی و همچنین مرکز درمانی مورد مراجعه‌شان قرار دهید تا بتوانند در مواقع لزوم به آنها مراجعه کنند.

فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان به والدین پیشنهاد کرد دقت داشته باشند که کودک داروهایش را به طور منظم استفاده کند همچنین به بهداشت خواب و تغذیه کودک نیز دقت داشته باشید.

وی ادامه داد: کودک مبتلا به صرع نباید بی‌خوابی داشته باشد همچنین باید صبحانه کامل بخورد و از گرمازدگی و کم‌آبی نیز بر حذر باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن صرع ایران گفت: این دسته از کودکان نباید آنقدر بازی کنند که دچار خستگی مفرط بدنی شوند؛ همچنین باید از بازی‌ مداوم با کامپیوتر نیز بپرهیزند.

زمانی اظهار داشت: این دسته از کودکان باید شبها زودتر بخوابند و از انجام ورزش‌هایی که بسیار خسته کننده و طولانی مدت می باشند بپرهیزند.

عضو هیئت مدیره انجمن صرع ایران تصریح کرد: انجام ورزش‌های رقابتی و طولانی بالاتر از توان کودک است و انجام ورزش دوی استقامت یا همان دوی ۵۴۰ متر که در مقاطع راهنمایی و دبیرستان انجام می‌شود برای کودکان مبتلا به صرع پیشنهاد نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در بعضی از مدارس آموزش شنا را داریم که حتماً باید این دسته از کودکان این ورزش را با مراقبت خاصی انجام دهند؛ همچنین شنا در عمق عمیق در آب بسیار سرد یا بسیار گرم و شیرجه نیز به آنها پیشنهاد نمی‌شود.

وی افزود: شنا در آبهای آزاد برای کودکان مبتلا به صرع پیشنهاد نمی‌شود اما ورزش سبک و عادی بلامانع است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.