شیر کم چرب هم می تواند چاقتان کند

اردیبهشت ۱۴۰۳

پژوهشگران به تازگی دریافته اند که محصولات لبنی کم چرب هم می تواند به اندازه محصولات پر چرب سبب چاقی و اضافه وزن در اشخاص شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ اغلب مردم با توجه به تبلیغات امروزه در دنیای پزشکی از مضرات مصرف لبنیات پر چرب آگاه می باشند و از مصرف آنها اجتناب می کنند.

گفتنی است: اما این مصرف محصولات لبنی کم چرب خود می تواند سبب افزایش وزن بعضی از اشخاص شود.

بررسی ها نشان می دهند:علت این امر این است که بیشترین تولید کننده گان محصولات لبنی کم چرب در دنیا به خاطر طعم خاصی که این محصولات به خاطر عدم وجود مولکول های چربی پیدا می کنند ممکن است مورد پسند ذائقه اکثریت مردم نباشند و به همین سبب به آن شکر اضافه می کنند.

تحقیقات تازه نشان می دهد؛ این محصولات کم چرب سبب از بین نرفتن حس گرسنگی در بعضی از اشخاص شده و در نتیجه سبب افزایش تمایل آنها به خوردن مواد غذایی بیشتر می گردد.

پژوهشگران با مطالعه بر روی داوطلبان که فقط محصولات کم چرب لبنی مصرف می کرده اند دریافته اند که به خاطر دریافت میزان شکر بیشتر و همینطور افزایش اشتهای کاذب اضافه وزن بیشتری به نسبت اشخاصی پیدا کرده اند که محصولات پر چرب لبنی مصرف می نموده اند.

پزشکان پیشنهاد می کنند: تا در مصرف محصولات کم چرب و پر چرب افراط و تفریط نکنند و مصرف آنها را تحت نظر پزشک معالج خود انجام دهند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.