شیطنت بی نتیجه آژانس در شروع مذاکرات بغداد

اختصاصی بولتن نیوز / پشت پرده ماجرای اورانیوم ۲۷ درصد

در بیانیه آژانس آمده است که ایران به این سوال جواب داده که این موضوع ممکن است بدلیل مشکلات فنی در حین عملیات غنی سازی رخ داده باشد که از قدرت کنترل عملیاتی و فعالیت سانتریفوژها خارج است…

بولتن نیوز: آژانس بین المللی انرژی هسته ای در شروع مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ توسط کارشناسان موضوع اورانیوم ۲۷ درصد را در سایت فردو برای تحت الشعاع قرار دادن مذاکرات بغداد توسط کارشناسان متصل به رسانه ها انتشار داد.

آژانس طی بیانیه ای اعلام کرد که اورانیوم ۲۷ درصد که توسط نمونه های  سایت فردو در تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۱۲ گرفته شده  که این مقدار بیشتر از حدی است که در نقشه های طراحی و اطلاعات سایت فردو که ایران ارائه داده است و آژانس انرژی اتمی طی نامه مورخه ۴ می ۲۰۱۲ از ایران خواسته  که در این زمینه توضیحات ارائه نماید.

در بیانه آژانس آمده است که ایران نیز به این سوال آژانس جواب داده که این موضوع ممکن است بدلیل مشکلات فنی در حین عملیات غنی سازی رخ داده باشد که از قدرت کنترل عملیاتی و فعالیت سانتریفوژها خارج است.

در این ارتباط دوباره آژانس در تاریخ ۵ می ۲۰۱۲ نمونه دیگری از سایت فردو گرفته که این نمونه را هم برای آزمایش به آزمایشگاه وین ارسال کرده اند و این موضوع نشان می دهد که هدف آژانس بین المللی انرژی هسته ای از بابت انتشار این خبر در رسانه ها پیش از آغاز مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در بغداد صرفاً شانتاژ رسانه ای بوده است. چرا که آژانس ابتدا باید به وجود قطعیت در مورد غیر فنی بودن افزایش غنی سازی از ۲۰ به ۲۷ درصد می رسید و بعد از نتیجه گیری نهایی در صورت غیر فنی و غیر عملیاتی بودن،  آنرا توسط رسانه ها انتشار می داد.

این گزارش آژانس بهمراه آخرین آزمایش نمونه برداشت شده از سایت فردو قرار است در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز ۴ ژوئن در شورای حکام آژانس و در ارتباط با فعالیت های ایران قرائت شود.

در بیانیه آژانس همچنین درخواست غیرقانونی آژانس برای بازدید از سایت پارچین که به اعتقاد آنها بیش از ۵ سال است که هیچگونه فعالیتی در آن پیدا نشده است نیز همچنان جزء درخواست های غیر معقول آژانس در بیانیه ذکر شده است.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.