شیفت‌شب‌ برای‌زنان‌ خطرسرطان‌رابالامی‌برد

فاطمه رمضان زاده، متخصص زنان و زایمان عنوان کرد، زنانی که در شیفت های شب کار می کنند یا شب ها خواب مناسبی ندارند احتمال بیشتری وجود دارد که به سرطان سینه دچار شوند.

باشگاه خبرنگاران : فاطمه رمضان زاده، متخصص زنان و زایمان عنوان کرد، زنانی که در شیفت های شب کار می کنند یا شب ها خواب مناسبی ندارند احتمال بیشتری وجود دارد که به سرطان سینه دچار شوند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: تحقیقات نشان می دهد به طور کلی شب بیداری در طول هفته می تواند خطر ابتلا به این بیماری را تا ۴۰ درصد افزایش دهد.

رمضان زاده تصریح کرد: زنانی که ۲ شب در طول هفته، بیدار می مانند یا به واسطه شغلشان در طول شب خواب مناسب ندارند احتمالاً ۲ برابر بیشتر به سرطان سینه دچار می شوند.

وی اظهار کرد: اگر تعداد این شب بیداری ها بیشتر شود احتمال سرطان گرفتن تا ۴ برابر هم افزایش پیدا می کند.

وی در ادامه گفت: متخصصان معتقدند در طول شب هورمونی در بدن منتشر می شود که می تواند مانع از رشد تومورهای سرطانی شود اما در افرادی که خواب کافی ندارند این هورمون به اندازه کافی تولید نمی شود و نظم ساعت طبیعی بدن به هم می خورد.

رمضان زاده تصریح کرد: اگر یک زن برای مدت بیش از ۶ سال است که هر شب در طول هفته بیدار می ماند به میزان زیادی در خطر ابتلا به سرطان سینه است و بهتر است برای اطمینان به پزشک مراجعه کند.

وی خاطر نشان کرد: هر قدر تعداد این شب بیداری ها بیشتر شود به همان اندازه خطر دچار شدن به این بیماری هم افزایش پیدا می کند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.