شیمون پرز: ایران چالش آسانی برای اسرائیل نیست

۲۹م اسفند ،

به گزارش “شفاف” به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، رئیس جمهور اسرائیل در دیدار با اعضای کابینه تازه این رژیم اظهار داشت: شرایطی که اسرائیل و منطقه شاهد آن می باشند کابینه تازه را با چالش های مختلف اجتماعی، اقتصادی و امنیتی روبه رو می کند.

وی افزود: در این میان دو پرونده مهم امنیتی ایران و فلسطین به ویژه ایران مهمترین چالش های پیش رو می باشند.  موضوع ایران ، چالش آسانی نیست.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز دیروز دوشنبه در جلسه رای اعتماد پارلمان به کابینه تازه، دو موضوع ایران و سوریه را خطرناک ترین چالش های پیش روی اسرائیل دانست.

نتانیاهو در جلسه دیروز تاکید کرد که در کابینه تازه به ریاست وی همچنان بر مخالفت با عبور ایران از خط قرمزی که پیش از این برای برنامه هسته ای ایران خود تعیین کرده بود؛ پافشاری می کند.

وی افزود: بدون شک چالش های بسیاری به ویژه در مورد مسئله هسته ای ایران وجود دارند که روز به روز هم در حال سخت تر شدن می باشند. این تهدیدات با افزایش غنی سازی اورانیوم از سوی ایران بیشتر می گردد.

وی اضافه کرد: قبلا برای ایران خط قرمزی در این مورد تعیین کردم و اینجا باز هم تکرار می کنم که مخالف عبور ایران از این خط قرمز هستیم.

نتانیاهو در مورد مسئله سوریه نیز گفت: در مورد مسئله سوریه هم خطرات رو به افزایشی وجود دارد. منطقه از سازمان های تروریستی پر شده است که توانایی رسیدن به هر مکانی را دارند و این موضوع چالش ها را بیشتر می کند.

نتانیاهو در سپتامبر قبل در سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای برنامه هسته ای ایران خط قرمز تعیین کرده و مدعی شده بود که نباید اجازه داد ایران از این خط قرمز عبور کند.

موشه یعالون وزیر دفاع تازه اسرائیل نیز در اولین اظهار نظر پس از تصدی این سمت برنامه هسته ای ایران را در جمع چالش های مهم پیش روی اسرائیل توصیف کرده بود.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.