شیوع بیماری های غیر واگیر در اثر تغییر عادات زندگی

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

در شیوع بیماری های غیر واگیر رفتارهای مخاطره آمیز مثل کاهش فعالیت فیزیکی و اضافه وزن بسیار موثر است.

به گزارش تفسیری خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛‌ دکتر اعتمادی، مدیر برنامه بیماری های غیر واگیر وزارت iبهداشت در جمع خبرنگاران گفت: تغییر عادات زندگی سبب شیوع بیماری های غیرواگیر در دنیا و کشور ما شده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه آمار مصرف دخانیات در کشور ثابت مانده ولی استعمال دخانیات در بین خانم ها افزایش داشته است و همچنین سن مصرف دخانیات در کشور نیز نسبت iبه قبل پایین تر آمده است.

وی تصریح کرد: وزارت iبهداشت با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، رفاه کشور و ورزش و جوانان سند فعالیت فیزیکی را تبیین کرده که بر اساس آن شاخص فعالیت فیزیکی در جامعه ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: حدود ۷ سال پیش غربالگری در سطح روستایی و ۴ سال پیش در سطح شهری صورت گرفت که بسیار موفق نبود و سبب شد که وزارت iبهداشت تغییر رویه داده و هدف خود را بر ارتقا نظام مراقبت متمرکز کند.

اعتمادی ادامه داد: iبه عنوان مثال نظام مراقبتی که برای بیماران کلیوی دیابتی آغاز شده اگر تایید شود نظام مراقبتی فعالی را برای آن ها تعریف می کنیم.

وی اذعان داشت: راه اندازی سامانه مراقبت از بیماران دیابتی یک پرونده الکترونیکی با همکاری شبکه مراقبت وزارت iبهداشت گام بزرگی در ارزیابی پرونده مراقبت دیابتی ها می باشد.

وی افزود: سند فعالیت فیزیکی که پیش نویس آن با همکاری فدارسیون های همگانی، وزارت رفاه، نیروهای مسلح وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور تدوین شده یکی از تکالیفی بود که شاخص فعالیت های فیزیکی را در سطح جامعه افزایش می دهد.

وی متذکر شد: بر اساس این سند تکالیف همه دستگاه ها مشخص شده که پس از تصویب در شورای سلامت ابلاغ می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.