شیوه‌های فعلی مصرف آب نادرست است

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین ستاد شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه نقش شورایاران در تجمیع نظرات مردم و انتقال آن به تصمیم گیران بسیار حائز اهمیت است، گفت: در بسیاری از موارد مردم خواسته هایی دارند که به ارتقای کیفیت زندگی آنها خواهد انجامید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: شیوه های فعلی مصرف آب در مسیر درست خود قرار ندارد و هر چه اطلاعات و آگاهی مردم نسبت به این موضوعات بیشتر شود میزان مصرف آب بهبود خواهد یافت.

ابتکار یکی از مسئولیت های شورایاران را نظارت بر انجام امور دانست و اظهار داشت: مردم باید از طریق ابزار قانونی شوراها در برنامه های محلات ورود پیدا کنند.

همچنین احمد مسجد جامعی رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر ارتباط ما با دستگاههای اجرایی یکسویه است و می توان گفت خدمات پس از فروش در دستگاههای عریض و طویل دولتی وجود ندارد.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: ارتباط یکسویه دستگاهها حلقه مفقوده ارتباط مردم با این نوع از خدمات رسانی است که البته آب و فاضلاب در این حوزه وارد شده و ما می توانیم امیدوار باشیم که خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

مسجد جامعی این مطلب را نیز اضافه کرد که در حال حاضر تهران دارای۳ هزار و ۷۴۰ شورایار است که با ۱۲٫۵ میلیون نفر جمعیت تهران ارتباط چهره به چهره دارد.

همچنین احمد مشیری مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آبفای استان تهران نیز با اعلام اینکه ۷۰ درصد آب توزیعی تهران از آبهای بسته بندی کیفیت بهتری دارد نمره فعلی آب شرب تهران را ۱۸ تا ۱۹٫۸۵ اعلام کرد.

مفاد مهم تفاهمنامه

فراهم نمودن زمینه های آشنایی شهروندان با فرایندهای تامین ، انتقال ، تصفیه، کنترل کیفیت و ذخیره و توزیع آب شرب و نیز مراحل اجرایی پروژه عظیم زیست محیطی فاضلاب تهران با هدف جلب مشارکت در ارائه خدمات مطلوب از نکات قابل توجه در این تفاهم نامه است.

طبق این تفاهم نامه یک همکاری نظام یافته بین شرکت های زیرمجموعه آبفای استان تهران و شورایاری های ۳۷۴ محله شهر تهران برقرار می شود.

تشکیل کمیته راهبردی تا پایان تیرماه سال جاری جهت تدوین برنامه های اجرایی و تعیین اولویت بندی ها یکی دیگر از مفاد مهم این تفاهمنامه است.

همکاری جهت انجام پروژه های نظرسنجی با شرب آبفا جهت دستیابی به رضایت مشترکین و انعکاس به موقع نظرات و مشکلات مردم در حوزه آب و فاضلاب به صورت مکتوب از تعهدات شورایاری ها و رسیدگی به موقع به درخواست ها و شکایت های ارجاعی از سوی شورایاری ها در موضوع آب و فاضلاب نیز از تعهدات آبفای استان تهران است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.