شیوه مخفی کردن چهره کارگردان فیلم موهن علیه پیامبر (ص)توسط پلیس لس آنجلس +عکس

شیوه مخفی کردن چهره کارگردان فیلم موهن علیه پیامبر (ص)توسط پلیس لس آنجلس +عکس

 
در پی انتشار خبر بازجویی از سازنده فیلم توهین کننده به پیامبر اسلام (ص)موسوم به “سام باسیل” پلیس آمریکا اعلام کرد وی بازداشت نشده و تنها برای پاره ای توضیحات فراخوانده شده است.
پس از آنکه خشم مسلمانان از فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)، گریبانگیر سفارتخانه های آمریکا در کشورهای مختلف شد، پلیس آمریکا با احضار سازنده این فیلم، واکنش نشان داد.

بنا بر اعلام پلیس کالیفرنیا سازنده این فیلم تحت حفاظت نیروهای امنیتی به مقر پلیس فراخوانده شده و به پاره ای از سوالات توضیح داده است. سخنگوی پلیس در عین حال تاکید کرد این فرد بازداشت نشده و انتقال وی با رضایت خودش انجام شده است.
 


سازنده این فیلم ساعاتی بعد از نیمه شب در حالی که برای پوشاندن چهره خود از یک حوله و کلاه استفاده کرده بود از منزل خودش در حومه لس آنجلس با اسکورت و همراهی معاونان کلانتر لس آنجلس به مکانی نامعلوم منتقل شد.

پلیس تایید کرد این فرد که نامش “نیکلا باسلی ناکولا” اعلام شده، سازنده فیلم مذکور است. وی مردی است که با ساخت فیلمی موهن، خشم مسلمانان جهان را بار دیگر متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی کرده است.
 

در این فیلم توهین آمیز به پیامبر مکرم اسلام(ص) و ارزشهای دینی بیش از یک میلیارد مسلمان جهان توهین شده و در آن نهایت تلاش برای تحریک اعتقادات اسلامی به کار گرفته شده است.

شدت بی حرمتی به اسلام در این فیلم به حدی است که حتی “هیلاری کلینتون” وزیر خارجه آمریکا نتوانست به هیچ عنوان از آن دفاع کرده و مانند مواد مشابه اروپایی به بهانه آزادی بیان در آمریکا این فیلم را توجیه کند.

کلینتون پس از مشاهده پیامدهای خشم مسلمانان برای منافع آمریکا در کشورهای جهان به ویژه خاورمیانه و شمال آفریقا ضمن محکوم کردن این فیلم گفت چنین ساخته ای مشمئز کننده و سزاوار سرزنش است.
 

سازنده فیلم موهن کیست

در نخستین گزارشهایی که در مورد سازنده این فیلم منتشر شده نام وی “سام باسیل” عنوان و گفته شده است که وی فردی یهودی و اسرائیلی است، موضوعی که به اظهارات خود وی در مورد کمک سرمایه گذاران یهودی به ساخت فیلمش بازمی گردد.

همچنین در عنوان بخشهایی از این فیلم که در سایت یوتیوب ابتدا به زبان انگلیسی و سپس با دوبله عربی منتشر شده از “سام باسیل” به عنوان نویسنده و سازنده یاد شده است.

با این حال گزارش برخی رسانه ها حاکی است “نیکلا باسلی ناکولا” نام اصلی این فرد بوده و وی یک مسیحی قبطی است. هر چند پرونده های متعدد از وجود نامهای خانوادگی مختلفی برای این فرد مانند باسلی، باسیل و باسیلی حکایت دارند.

 

در این پرونده ها که مربوط به سال ۲۰۱۰ می شوند، وی دارای اسامی مستعار بی شماری است. وی در یکی از این پرونده ها به جرم کلاهبرداری به ۲۱ ماه زندان و پرداخت ۸۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شده است.

وکیل مدافع نیکلا در این پرونده می گوید موکلش در موارد بی شمار دیگری به کلاهبرداری و افتتاح حساب با اسامی جعلی متهم شده است. پلیس آمریکا در حال بررسی اقدام به ظاهر غیرقانونی وی در انتشار بخشهایی از فیلم مذکور در شبکه های اینترنتی نظیر یوتیوب است.

در هر حال نیکلا عامل اصلی اعتراضات خشونت بار مسلمانان در مصر، لیبی، یمن و دیگر کشورهای اسلامی علیه منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است که رفته رفته دامنگیر دیگر کشورهای غربی مانند آلمان شده است.

از سوی دیگر حمله به سفارت خانه های آمریکا در منطقه سبب شده تا آمریکا تفنگداران دریایی خود را به بهانه محافظت از جان دیپلماتهای آمریکایی به این کشورها گسیل کند. به اعتقاد تحلیلگران درصورت ادامه وضعیت فعلی در این کشورها ممکن است آمریکا دست به تقویت قوای نظامی خود زده و حتی به بهانه در خطر بودن منافعش از سوی گروه های افراطی جنگ دیگری را در منطقه به راه اندازد.
 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.