شیوه نمره‌دهی در دانشگاه‌ها تغییر می‌کند

در صورت تایید آیین نامه توسط وزیر علوم؛

آموزش > عالی
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تدوین و تصویب آیین‌نامه جدید دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: در صورت تایید این آیین نامه توسط وزیر علوم، نمرات درسی دانشجویان از شیوه نمره دهی صفر تا ۲۰ به شیوه نمره دهی از ۹ تا ۲۰ تغییر می‌یابد.

به گزارش ایسنا، دکتر نادری‌منش با اعلام این خبر اظهار داشت: در تدوین این آئین‌نامه برای کاهش اضطراب دانشجویان، پیشنهاد دادیم کف نمره‌ای که به دانشجو داده می‌شود ۹ باشد.

وی افزود:برخی از دانشجویان با گرفتن نمره یک یا ۲ از یک درس با وجود موفقیت در دیگر درس‌ها، دچار مشکلاتی همچون افت معدل و یا مشروطی می‌شوند که درصورت تصویب کف نمره ۹، درعین حال که دانشجو از آن درس نمره نیاورده و دوباره مجبور است آن را بگذراند لطمه زیادی به معدل او وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در آیین‌نامه جدید کارشناسی، طول مدت تحصیل تا یک نیمسال کاهش می‌یابد، افزود:بر این اساس دانشجویان به طور میانگین یک ترم می‌توانند طول سنوات تحصیلی خود را کاهش داده و حداکثرطی ۴٫۵ سال فارغ‌التحصیل شوند.

دکتر نادری منش در ادامه در خصوص شکل‌گیری ۱۵ کمیته مشترک تحت عنوان کمیته‌‌های شورای تحول در علوم انسانی و کمیته‌برنامه‌ریزی گفت: این کمیته‌ها وظیفه بازنگری در سرفصل و محتوای علوم انسانی را بر عهده داشتند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.