صائب تبریزی ،پرچمدار اصیل سبک هندی است

۲۸اردیبهشت،

شاعر و پژوهشگر ادبی گفت: صائب تاثیر شگرفی بر شاعران بعد از خود دارد تا جایی که غزل سرایان امروز نیز از این شاعر سرمشق می گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، “سید محمد امین جعفری حسینی” صائب تبریزی را به عنوان یک شاعر صاحب سبک متمایز از دیگر شاعران دانست.

وی اظهار داشت: صائب، شناخت عمیقی نسبت به سبک های شعری قبل از خود دارد ودر مقایسه با دیگر شاعران صاحب سبک بیشترین تاثیر را بر شاعران بعد از خود گذاشته است.

وی افزود: صائب پرچمدار اصیل سبک هندی است که مهمترین مولفه شعر سبک هندی در اشعار ش تجلی پیدا می کند و آنقدر در این سبک شاخص و روشنگر است که تمام شاعران سبک هندی در ذیل صائب تعریف می شوند.

جعفری حسینی خاطرنشان کرد: از همان تاریخ سرایش اشعار صائب تا کنون وی تاثیر شگرفی بر شاعران بعد از خود دارد تا جایی که امروز هم بسیاری از شاعران غزل سرا و حتی رباعی سرای معاصر خواسته و یا ناخواسته درقدم ها و قلم های خود پا جاپای صائب می گذارند.

وی ، صائب را در نزد بعضی از علاقمندان به عنوان سراینده تک بیت های ناب، روشن و خیره کننده عنوان کرد وگفت: این درحالی است که اشعار و تک بیت های این شاعر بدون مطالعه عمیق و دقیق و کامل اشعار و نیز شناخت مشرب فکری وی قابل درک نیست.

این پژوهشگر ادبی اظهار داشت: صائب اولین شاعر دنیاست که دنیای کلاسیک را به دنبال معاصر و دنیای مدرن امروز گره می زند و اولین شاعری در تاریخ ادبیات ما است که نوعی نگریستن تازه را به فرهنگ و ادبیات کشور هدیه می کند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.