صادرات دولت الکترونیکی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از فاوا نیوز در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

فاوانیوز: وسایل ارتباطی روسیه و فناوری اطلاعات در بازار جهانی هر روز شناخته تر می شوند. در نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات با نام «تلکام – ۲۰۱۱» که به تازگی در سوئد برگزار شده بود، تولید نمایندگان روس بسیار مورد توجه قرار گرفته و حتی قراردادهایی با مبالغ قابل توجه امضا نمودند.

به گزارش تفسیری فاوانیوز به نقل از صدای روسیه، در میان محصولات تازهی که روسیه در این نمایشگاه معرفی نمود، بیش از همه تکنولوژی دسترسی به اطلاعات الکترونیکی در انواع مختلف آن، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب نمود. به کمک این تکنولوژی می توان از تلفن همراه برای مکالمه، عکس برداری و پرداخت صورت حساب ها استفاده نمود.. یلنا لاشکین دبیر مطبوعاتی وزیر ارتباطات و مخابرات روسیه خاطر نشان نمود که هنوز نمونه ی این کالا که قادر باشد همهی خدمات را به همین شکل ارایه کند، در جهان تولید نشده است. وی همچنین می گوید:« تولیدات تازه روسیه در نمایشگاه اخیر ژنو به نمایش گذاشته شدند.

 این تولیدات شامل سیستم اطلاعاتی سمعی – بصری راویس، پروژه «دولت الکترونیکی»، مرکز تازه رسانه ای «QWERTY » و تکنولوژی ایستگاه رادیوی اینترنتی می شوند که هیچ یک مشابهی در کل دنیا ندارند. هدف اصلی روسیه از شرکت در نمایشگاه ژنو، معرفی تکنولوژی اطلاعاتی روز و در دسترس قراردادن آن برای فضای گسترده تری از مخاطبان بود».

شنوندگان محترم، اگر بخواهیم کمی دقیق تر پروژه «دولت الکترونیک» را تشریح کنیم، باید بگوییم که این پروژه بیش از همه برای کشورهایی مناسب است که از نظر تامین بها های پروژه های بزرگ با مشکل روبرو می باشند. به نقل از ایگور شیگولف وزیر ارتباطات روسیه، مساله قابل توجه در این پروژه، قیمت آن است. روسیه برای تشکیل دولت الکترونیک، تنها ۶۰ میلیون دلار بها نموده است که به نسبت سایر کشورها رقم بسیار کمی محسوب می گردد.

روسیه قادر است پروژه ها را با بها های پایین انجام دهد. وزیر ارتباطات روسیه همچنین خاطر نشان نمود که «دولت الکترونیک» که روسیه در کشور خود بوجود آورده، بسیار ارزان تر، موثرتر و به روز است. وزیر ارتباطات به عنوان نمونه از کشور استونی یاد نمود که برای انجام پروژه دولت الکترونیک یک و نیم میلیارد دلار خرج نموده است و یا سنگاپور که ۱۵ میلیارد دلار بها نموده و ده سال وقت صرف انجام آن نموده است.

از دیگر محصولات روسیه که مورد توجه قرار گرفت، قمرهای مصنوعی بودند. تولیدکنندگان قمرهای مصنوعی از بریتانیا، قصد دارند که از این به بعد محوصلات خود را به کمک دستگاه «اکسپرس – آ. ام – ۴۴» ساخت روسیه، در خاور میانه عرضه نمایند. این قمرها برای ۱۲ سال در نظر گرفته شده و به منظور بهره برداری در تکنولوژی تلویزیونی و رادیویی و همچنین برقراری خطوط اینترنتی در مدار وسیع استفاده می شوند. شرکت های بریتانیایی قرارداد طولانی مدت در نمایشگاه بین المللی ارتباطات «تلکام -۲۰۱۱» قرارداد همکاری بلندمدت با روسیه امضا نمودند. مدیر شرکت توید نماینده قمرهای مصنوعی از روسیه اظهار اطمینان نمود که قرارداد با بریتانیا، آخرین قرارداد نبوده و تا پایان سال جاری دو قرارداد دیگر در نوبت قرار دارند».

در شهر ژنو، توافق نامه ای هم میان شرکت روسی «روس تلکام» و «بل تلکام» از بلاروس به امضا رسید. هدف از امضای این قرارداد، ایجاد خطوط ارتباطی با ثبات میان مسکو – فرانکفورت از طریق خاک روسیه، بلاروس، لهستان و المان ذکر شده است

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.