صادرات رنو به ایران آغاز شد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 صادرات رنو به ایران آغاز شد

صادرات رنو به ایران آغاز شد

شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد که صادرات قطعات خودروی خود را به ایران از سر می گیرد.

به گزارش ممتازنیوز، کمتر از دو هفته پس از اجرایی شدن توافق بین ایران و قدرت‌های جهانی بر سر برنامه‌ هسته‌ای‌اش دومین خودروساز بزرگ فرانسه اعلام کرد که صادرات قطعات خود را به ایران از سر می‌گیرد.
ژیل نورمان رییس منطقه‌ای رنو گفت که این خودروساز پیش بینی می‌کند تولید خودورهایش در ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی افزایش یابد.
وی افزود: مهمترین چیز این است که ما بتوانیم تامین قطعات مورد نیاز برای تولید خودروهایمان در ایران به سطح مناسبی برسانیم.
نورمان اضافه کرد: پنجره‌ای از فرصت‌ها برای شش ماه آینده باز شده است.
در حال حاضر نسخه ایران خودروی ارزان قیمت لوگان با نام تندر ۹۰ در ایران ساخته می‌شود. رنو و پژو پس از توافق ایران و ۱+۵ علاقه‌مندی خود را به از سرگیری مونتاژ و فروش خودروهایشان در ایران نشان داده‌اند.
به گزارش پرس‌تی.وی رنو و پژو به ترتیب در سال حدود ۱۰۰ و ۴۵۸ هزار کیت مورد نیاز برای مونتاژ خودروهایشان در ایران تا پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران تامین می‌کردند.
طی دو سال گذشته تولید این دو خودروساز در ایران تا حدود ۵۰ درصد کاهش یافت.
۲۰ ژانویه امسال اتحادیه اروپا بخشی از تحریم های خود علیه ایران در پی توافقات ژنو به حالت تعلیق درآمد.
همچنین سایت این اتو نیوز نیز گزارش داد که هفته قبل کارلوس گون، مدیرعامل رنو پیش بینی کرد که بازار خودروی ایران در پی لغو تحریم‌ها علیه این کشور دست کم ۵۰ درصد رشد خواهد داشت.
وی در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس عنوان کرد که در حال حاضر سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش می رسد که این رقم قابل افزایش به یک تا ۱٫۵ میلیون دستگاه است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.