صادرات روزانه خاویار پرورشی ایران به کشورهای اروپایی

۲۵م آذر ،

700-15.jpg

با توجه به این که امسال برای اولین‌بار ایران به لیست کشورهای مجاز صادرکننده خاویار پرورشی اتحادیه اروپا پیوسته است هر روز محموله‌ای از این محصول به اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

صمد یگانه – مدیر کل دفتر قرنطینه و امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی کشور ‌- در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره ایران در فهرست کشورهای مجاز صادرکننده خاویار پرورشی به اتحادیه اروپا پیوسته است گفت: سال قبل برای اولین‌بار خاویار پرورشی در ایران استحصال شد اما صادرات این محصولات به کشور‌های غیراروپایی از جمله امارات متحده عربی صورت گرفت که امسال مجوز صادرات این محصول به اتحادیه اروپا اخذ شده است.

وی اظهار کرد: کد صادراتی خاویار پرورشی برای اتحادیه اروپا دریافت شده و کشورمان شرایط و ضوابط بین‌المللی برای صادرات این محصول به بازار‌ کشورهای اروپایی را دارد.

مدیر کل دفتر قرنطینه و امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد: هر روز محموله‌ای از خاویار پرورشی ایران به اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

طبق اعلام سازمان شیلات ایران سال قبل ۱۰۰ کیلوگرم خاویار از ماهیان پرورشی استحصال شد بخشی از این میزان در بازار داخلی و بخشی به کشورهای همسایه صادر شد اما امسال بر اساس پیش‌بینی رییس سازمان شیلات ایران یک تن خاویار پرورشی نیز استحصال خواهد شد که با توجه به قرار گرفتن ایران در فهرست کشورهای صادرکننده خاویار پرورشی به اتحادیه اروپا میزان بسیاری از این محصول به کشورهای اروپایی صادر خواهد شد.

به گفته مدیرکل شیلات مازندران ۱۵۶ کیلوگرم خاویار پرورشی این استان تا پایان آبان ماه به چهار کشور آلمان، فرانسه، سوییس و امارات متحده عربی به ارزش ۱۳۵ هزار و ۷۲۰ دلار صادر شده که در این میان کشور آلمان بیشترین سهم را داشته است.

خاویار استحصالی از مزارع پرورشی از نوع بلوگا بوده که حدودا کیلوگرم ۸۷۰ دلار نرخ صادراتی آن است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.