صادرات شمش و محصولات فولادی آزاد شد، کمک به تولید فولاد در شرایط رکود، رشد نرخ ارز و کاهش تقاضای داخلی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

محمدجعفر سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: صادرات شمش و محصولات فولادی بدون محدودیت، میزان و نوع محصول تا پایان خرداد ماه آزاد شد. تصمیم مذکور به منظور حمایت از تولیدکنندگان و با توجه به مصرف داخلی اتخاذ شده است.

خبراقتصادی: به دنبال انتشار یافتن گزارش هایی مبنی بر ضرورت آزادسازی صادرات شمش و محصولات فولادی در شرایط رکود تورمی و افزایش نرخ ارز در پایگاه اینترنتی خبراقتصادی، سرانجام دولت با صادرات فولاد در شرایط افزایش نرخ ارز در دو سال قبل، رکود اقتصادی و کاهش تقاضای داخلی برای فولاد، موافقت کرد.

این تصمیم می تواند در شرایط کنونی از تولید فولاد و فولادسازان کشور حمایت کند و تقاضا برای فولاد ساخت ایران را افزایش دهد زیرا در شرایط رکود حاکم بر بخش تولید و کاهش تقاضا، صادرات فولاد نه تنها به بازار داخلی لطمه ای وارد نمی کند بلکه عملا سبب رونق فولاد سازی و تحرک در صنعت فولاد می گردد، و ارزش افزوده آن در سایر بخش های اقتصادی و صنعتی، منشا تحول و گردش مالی موثر و مولد خواهد شد.
در این زمینه، محمدجعفر سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: صادرات شمش و محصولات فولادی بدون محدودیت، میزان و نوع محصول تا پایان خرداد ماه آزاد شد. تصمیم مذکور به منظور حمایت از تولیدکنندگان و با توجه به مصرف داخلی اتخاذ شده است.
 واحدهای فولادسازی کشور در هشت ماهه اول امسال بالغ بر۱۰ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۱۹۱ تن فولاد خام تولید کرد که این میزان نسبت به دوره مشابه سال ۹۱ رشد ۹ درصدی را نشان می دهد.
شرکت های فولادسازی کشور طی دوره مورد بررسی میزان شمش فولادی خام خود را به ۹ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۱۰۲ تن رساندند.
مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در بین تولیدکنندگان این بخش با تولید سه میلیون و ۸۶۱ هزار و ۴۰۱ تن رتبه اول را به خود اختصاص داد.
 فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان نیز به ترتیب با دو میلیون و ۴۶۲ هزار و ۵۷ تن و یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۹۹۵ تن جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.
 براساس این بررسی، ۷۳ درصد تولید فولاد کشور توسط سه شرکت مذکور در هشت ماهه اول امسال تامین شد.
همچنین شرکت های دیگر شامل هرمزگان با تولید ۷۱۵ هزار و ۳۸۲ تن، خراسان ۴۷۰ هزار و ۴۷۷ تن، سبا ۴۶۷ هزار و ۹۳۴تن، فولاد آلیاژی ایران ۲۴۱ هزار و ۲۲۶ تن و گروه ملی صنعت فولاد ایران ۲۲۰ هزار و ۱۱۹ تن تولید فولاد داشتند.
 طی هشت ماهه امسال ۱۱میلیون و ۱۲۴ هزار و ۸۸۳ تن انواع محصولات فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، ورق عریض، ورق گرم، ورق گالوانیزه، کلاف و لوله توسط شرکت های فولادی تولید شد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.