صادرات غیرنفتی ایران ۱۰ درصد افزایش یافت

بیش از ۴۵ میلیون و ۷۱۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در هشت ماه سال ۲۰۱۲ میلادی از ایران صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن ۷ درصد و از حیث ارزش حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران ، پروپان مایع شده در ظروف یک‌هزار سانتی‌متر مکعب و بیشتر به ارزش یک میلیارد و ۱۳۷ میلیون دلار و سهم ارزشی ۵ درصد، پلی‌اتیلن گریدفیلم با چگالی کمتر از ۹۴ درصد به جز نوع پودری به ارزش ۸۵۶ میلیون دلار و سهم ارزشی  حدود ۴ درصد، بوتان مایع شده در ظروف یکهزار سانتیمتر مکعب و بیشتر به ارزش ۸۴۸ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳٫۸ درصد، عمده‌ترین محصولات صادراتی کشور در این مدت بوده‌اند.

عراق با سهم وزنی ۱۸/۱۸ درصد و سهم ارزشی ۱۸٫۵ درصد، چین با سهم وزنی ۳۸٫۵۳ درصد و سهم ارزشی ۱۵٫۹۹ درصد، امارات متحده عربی با سهم وزنی ۵٫۳۸ درصد و سهم ارزشی ۱۱٫۹۵ درصد، به ترتیب اصلی‌ترین کشورهای مقصد صادرات بوده‌اند.
 
میانگین قیمت هر تن کالای صادراتی در هشت ماه سال  ۲۰۱۲ میلادی، معادل ۴۹۰ دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲٫۲۸ درصد افزایش داشته است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.