صادرات غیرنفتی در دولت خدمتگزار از مرز ۴۶میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ‘مصطفی محمدنجار’ وزیر کشور عصر امروز (شنبه) در همایش شوراهای سراسری کشور، از نهاد شورای شهر و روستا به عنوان نهادی مقدس که کانون فعالیت مردمی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران است یاد کرد و گفت:شوراها آثار و برکات مثبتی برای نظام داشته و همواره توانسته در کادرسازی و تربیت نیروی انسانی کشور امری مهم ایفا کند.

وزیر کشور ادامه داد:تاکنون۱۱۰هزار عضو شورا ،در ۱۲۰۰ شهر و ۳۴ هزار روستا فعال هستند و دولت خدمتگزار در دو دوره نهم و دهم تاکید داشت که این نهادها را تقویت و کارها را به این نهاد واگذار کنیم.

محمد نجار با اشاره به اینکه دولت خدمتگزار توسعه متوازن و هم سطح کشور را دردستور کار قرار داده است ،افزود:عدالت حکم می کند که توجه مسئولان صرفا به شهرهای بزرگ نباشد و همه در برخورداری از ثروت ملی یکسان باشند.

وی با اشاره به سفری های استانی رئیس جمهوری گفت:سفرهای استانی دولت خدمتگزار بی نظیر است و در هیج جای دنیا و حتی در دولت های گذشته سابقه نداشته است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد:در دولت های نهم و دهم بالغ بر ۷۵شهر و ۶۴ شهرداری جدید تشکیل شد که همواره به مردم خدمات ارائه می دهند.

محمد نجار از تعامل شهرداری ها در سفرهای استانی با رئیس جمهوری تشکر کرد و گفت: هرکجا همدلی باشد آثار و برکات فراوانی وجود دارد.

وزیر کشور همچنین اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و توزیع سهام عدالت را از اقدامات دولت خدمتگزار دانست و افزود:قبل از اجرای این قانون در کشور روزانه ۷۵ میلیون لیتر سوخت مصرف می شد که با روند افزایش خودرو ها انتظار می رفت این میزان به ۱۲۰میلیون لیتر برسد اما امروز با اجرای این قانون، مصرف سوخت در کشور به ۶۰میلیون لیتر کاهش یافته است.

محمد نجار، نهضت کشاورزی و تشکیل کارگروه این حوزه را یکی ازاقدامات دیگر دولت عنوان کرد و گفت : این امر به تولید ملی و اشتغال کمک می کند.

وی در ادامه افزود:امروز صادرات غیر نفتی از مرز ۴۶میلیارد دلار فراتر رفته و دولت توانسته از ۷میلیارد دلار به این میزان برسد لذا امیدواریم در آینده این رقم را به ۶۰ میلیارد دلار برسانیم.

وی تاکید کرد :باید به دانش بومی توجه کنیم و الگوی اسلامی پیشرفت را در سرلوحه اقدامات قرار دهیم.

سیام/۹۱۲۱/گ.س

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۰۸۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.