صادرات فرآورده های دامی سالانه حدود یک میلیارد دلار است

۲۷ آبان ،

سالانه حدود یک میلیارد دلار فرآورده های دامی با مجوز بهداشتی توسط سازمان دامپزشکی کشور صادر می شود.

سید محسن دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه صادرات فرآورده های دامی سالانه حدود یک میلیارد دلار است افزود: کالاها و فرآورده های دامی متنوعی نظیر پوست، روده، دارو و… از حوزه دامپزشکی صادر می شود که اکثر این صادرات به کشورهای آسیای میانه و اتحادیه اروپا صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این کالاها از نظر بهداشتی در سطح قابل قبولی است و به کشورهایی صادر می شود که برای واردات شاخص های بهداشتی بالایی را در نظر می  گیرند.

دستور از سرمایه گذاری بالایی در زمینه دام، صنایع وابسته، کارخانجات و مواد دارویی خبر داد و گفت: باید شرایط تولید را به نحوی آماده کنیم که همه محصولات قابلیت صادرات را داشته باشند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور حضور کشورهای مختلف و دامپزشکان مختصص در اجلاس کمیسیون منطقه ای آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام OIE را امتیاز خوبی برای کشور دانست و اظهار داشت: برگزاری اجلاس های منطقه ای در زمینه تبادلات و همکاری های فنی و علمی در زمینه دامپزشکی رابطه نزدیکی را بین دامپزشکان ایرانی و خارجی ایجاد می کند.

این در حالی است که این ارتباط بین ایران و بسیاری از کشورها نظیر استرالیا و نیوزلند وجود دارد به طوری که پروتکل بهداشتی یا پیشا با این کشورها منعقد شده یا در دست تهیه است.

دستور حجم صادرات فرآورده های دامی در طول سال را قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: تولید فرآورده های دامی باید طبق معیارهای مورد نظر برای صادرات باشد./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.