صادرات فرش به ۸۰ کشور دنیا/ فرش ایران همچنان در بازار آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی غضنفری در مراسم آغاز به کار بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف با بیان اینکه شرکت سهامی فرش ایران در مراحل واگذاری است، گفت: اما همچنان این شرکت زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می رود و بخشی از کار تولید و تجارت فرش دستباف را در اختیار دارد

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه ایران همچنان رتبه اول صادرات فرش دنیا را در اختیار دارد، افزود: کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، امارات، ژاپن و سوئیس کشورهای هدف صادراتی فرش دستباف ایران هستند اما به تازگی بخش خصوصی در بازارهای جدیدی همچون چین، آفریقای جنوبی، قزاقستان و روسیه فعالیت کرده و فرش صادر می کند.

وی تصریح کرد: سهم ایران ۲۴ درصد بازار جهانی فرش دستباف است و سالانه ۵۰۰ میلیون دلار فرش دستباف از ایران صادر می شود که قرار است افزایش یابد.

غضنفری با اشاره به تحریم های صورت گرفته در حوزه تجارت خارجی و فرش دستباف، خاطر نشان کرد: گزارشات نشان از بی اثر بودن این تحریمها دارد، چرا که ایران به بیش از ۸۰ کشور دنیا فرش صادر کرده است؛ بنابراین هنر ایرانی مورد اقبال کشورهای دنیا قرار دارد.

این عضو کابینه دهم از اشتغالزایی ۲ میلیون نفری فرش دستباف در کشور خبر داد و گفت: ۱۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش خانواده بزرگ فرش دستباف قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه طرحهای اصیل ایرانی در حوزه فرش دستباف نباید مانع از طراحی نقشه های خلاقانه شود، گفت: حفظ اصالت فرش به عنوان یک منزلت باید مد نظر قرار گیرد ولی این امر نباید مانع از نوآوری شود.

غضنفری گفت: موضوع سفارش پذیرش فرش دستباف عملیاتی شده و به صورت یک آرزوی تحقق یافته است، بر این اساس در قالب سایت سفارش پذیری ۲۶ تخته فرش به متراز ۱۱۴ متر مربع ، ۲۴۰ تخته فرش به متراز ۹۴۰ متر مربع و سه تخته فرش به متراژ ۲۰۴ متر مربع از طریق این سایت سفارش گرفته شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.