صادرات محصولات دانش بنیان ممکن شد

۰۱م اسفند ،

دکتر سلطان خواه از انعقاد تفاهم نامه ای بین بانک توسعه صادرات و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به منظور سهولت صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان خبر داد.

دکتر نسرین سلطان خواه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این که یکی از حلقه های زنجیره تولید محصولات دانش بنیان تا ورود آن ها به بازارهای ملی، منطقه ای و بین المللی موضوع پیش بینی صادرات است به خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران بیان داشت: هر محصول دانش بنیانی که در کشور تولید می گردد باید با نگاه صادراتی تولید شود هر چند که در ابتدای کار قابلیت صادرات را نداشته باشد.

وی افزود: برای ایجاد ظرفیت صادرات باید اقدامات متفاوتی انجام شود که یکی از آن ها استفاده از پتانسیل نهادهایی است که در پشتیبانی از صادرات کالاها نقش دارند.

سلطان خواه با اشاره به این که بانک صادرات از موضوع صادرات کالا برای خارج از کشور پشتیبانی می کند گفت: تفاهم نامه ای با بانک توسعه صادرات منعقد نمودیم تا توجه خاص و جدی تری به مقوله صادرات خدمات و کالاهای دانش بنیان داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که کالاهایی که توسط شرکت های دانش بنیان با پشتیبانی اولیه به ظرفیت تولید رسیده و استانداردهای ملی و منطقه ای را کسب کرده اند برای ورود به بازار ملی و منطقه ای نیاز به حمایت بیشتری دارند اظهار داشت: در مفاد تفاهم نامه منعقد شده با بانک توسعه صادرات آمده است که شناسایی این نوع کالاها در کمیته ای با مسئولیت معاونت علمی و فناوری انجام و سپس برای حمایت صدور کالا به این بانک معرفی می شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که صادرات این کالاها به چه کشورهایی انجام می گردد اذعان داشت: بسته به نوع توانمندی شرکت ها و بازارهای هدف صادرات انجام می گردد که از آن جمله می توان کشور چین را نام برد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.