صادرات مواد اولیه معضل پیش روی تولید کالای صادراتی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

صادرات مواد اولیه از کشور یکی از مشکلات اساسی صنعتگران داخلی جهت تولید کالای هدفمند صادراتی است.

 
علی زمانیان صادر کننده محصولات صنعتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان مطلب بالا گفت: هم اکنون بسیاری از تولیدات صنعتی ایران از جمله کالاهای صنعتی سبک قابل رقابت با مشابه خارجی است که به سادگی می‌توان با اطمینان کالای ایرانی را روانه بازارهای جهانی کرد.
وی افزود: یکی از مشکلات جدی صادرکنندگان و صنعتگران ایرانی نابسامانی بازار مواد اولیه تولیدات صنعتی است.
زمانیان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که نیاز به صادرات برای کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است اظهار داشت: متأسفانه در این شرایط برخی از اشخاص اقدام به صادرات مواد اولیه و خوراک صنعتی مورد نیاز کارخانجات تولیدی می کند به گونه ای که تولیدکننده داخلی مجبور می شود مواد اولیه مورد نیاز خود را از خارج وارد کند.
این تولید کننده صنعتی با تأکید بر اینکه باید سیاستی اتخاذ شود که از صادرات مواد اولیه جلوگیری شود گفت: چرا در شرایطی که مواد اولیه نیاز به مواد اولیه مورد نیاز ایرانی به وفور با کیفیت بالا و قیمت مناسب در داخل تولید می شود صنعتگر وطنی مجبور است برای تولید محصولات صنعتی خود اقدام به واردات مواد اولیه از کشور چین آن هم با کیفیت پایین تر و قیمت بالاتر نماید.
وی ادامه داد: چنانچه بتوانیم مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازار داخل تأمین کنیم قدرت رقابت کالای ایرانی در مقایسه با مشابه خارجی آن  بسیار افزایش می یابد.
زمانیان با تأکید بر خلاقیت و نوآوری در تولید کالای صادراتی اظهار داشت: کالاهای ایرانی به لحاظ خلاقیت از جمله کالاهای مناسب در سطح جهانی است به شرط آنکه صنعتگر ایرانی مجبور نباشد به جای خلاقیت در تولید کالای هدفمند صادراتی، توانایی خود را در ارائه نوآوری معطوف و متمرکز بر چگونگی تهیه و تأمین مواد اولیه مورد نیاز کالای صنعتی خود کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.