صادرات نفت عراق در اکتبر افزایش یافت

۰۵م آذر ،

310-14.jpg

صادرات نفت عراق در ماه اکتبر روزانه ۲۲ هزار بشکه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) وزارت نفت عراق اعلام کرد که صادرات نفت این کشور در ماه اکتبر از دو میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز به دو میلیون و ۶۲۲ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

وزارت نفت عراق افزود: با محاسبه قیمت متوسط ۱۰۵ دلار و پنج سنت برای هر بشکه نفت عراق، درآمد حاصل از صادرات نفت این کشور در ماه قبل هشت میلیون ۵۷۸ هزار دلار بوده است.

عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق گفت: به رغم توقف‌های مکرر تولید در بنادر جنوبی به سبب آب و هوای بد و عملیات خرابکاری علیه خط لوله کرکوک- جیحان، صادرات نفت عراق در ماه اکتبر بیشتر از سپتامبر بوده است.

وی افزود: انتظار می‌رود صادرات نفت عراق در ماههای آینده حرکت خود به سمت یک سطح بی‌سابقه را حفظ کند.

تولید نفت عراق که به سبب جنگ و تحریم سال‌ها دچار رکود شده بود، در سال ۲۰۱۰ پس از قراردادهای بغداد با شرکتهایی مانند بریتیش پترولیوم، اکسون موبیل، اِنی و رویال داچ شل افزایش یافت.

صادرات نفت این کشور از بنادر جنوبی بصره به دو میلیون و ۱۷۱ هزار بشکه در روز رسیده و همچنین روزانه ۴۵۱ بشکه از نفت میادین شمالی کرکوک از طریق خط لوله به بندر جیحان منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عراق چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان را در اختیار دارد و قصد دارد صادرات خود را تا سال ۲۰۱۷ به شش میلیون بشکه در روز برساند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.