صادرات پسته برای شش ماه متوقف شد

۲۶ام بهمن ،

hemmat khahi-7-218.jpg

به منظور حفظ قیمت پسته در بازارهای داخلی صادرات آن برای شش ماه متوقف شد.

مجیدرضا حریری، رییس کمیسیون واردات اتاق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام خبر فوق اظهار کرد که شب قبل به طور رسمی به صادرکنندگان اعلام شد که تا شش ماه نمی توانند پسته صادر کنند.

وی دربارهٔ سبب توقف صادرات پسته گفت: حفظ قیمت در بازار داخلی و تامین پسته مورد نیاز مردم در شب عید و کاهش قیمت آن دلایل اصلی توقف صادرات آن است.

حریری دربارهٔ پیامدهای توقف صادرات پسته بیان کرد: این موضوع سبب بی ثباتی برای صادرکنندگانی است که تعهدات بین المللی نسبت به فروش پسته دارند.

رییس کمیسیون واردات اتاق ایران ادامه داد: این بی ثباتی سبب احتیاط بیشتر صادرکنندگان در فعالیت‌های تجاری آنان می‌شود زیرا در این شرایط هیچ تصمیمی برای تجارت نمی توان گرفت.

وی با تاکید بر این‌که از سال ۲۰۱۱ تاکنون بزرگترین رقیب ما در به دست گرفتن بازار پسته در جهان کشور آمریکا بوده است، گفت: صادرات پسته ایران از سال ۲۰۱۱ به سبب حضور کشور آمریکا در بازارهای جهانی به خطر افتاده است که توقف شش ماهه صادرات ایران سبب می‌شود که بازارهای خود را در جهان به آمریکا بسپاریم.

حریری در پایان گفت: تاکنون ما در صادرات پسته در جهان مقام اول را داشته‌ایم و آمریکا در مقام دوم بوده است. توقف صادرات آن منجر می‌شود که بازارها در اختیار آمریکا قرار گرفته و ما مقام اول را در صادرات آن از دست بدهیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.