صادرات ۱۴ میلیارد دلاری تسلیحات روسیه در ۲۰۱۲

۲۸م آذر ،

alhayat-j.jpg

رئیس‌ جمهوری روسیه اعلام کرد، انتظارمی‌رود که صادرات سلاح این کشور در سال جاری میلادی به رقم ۱۴ میلیارد دلار که بالاترین حد خود تاکنون است، برسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه در جریان سخنرانی خود در کمیسیون همکاری‌های فنی – نظامی گفت، همکاری نظامی و صنعتی این کشور با نتایج خوبی در سال جاری میلادی همراه بوده و با امضای قراردادهایی به مبلغ ۱۴ میلیارد دلار در حال پایان یافتن است و سفار‌ش‌های بیشتری هم در راه می باشند.

کرملین به نقل از پوتین اعلام کرد: در کنار صنعت کشتی‌سازی و سلاح‌های تازه، ما در خصوص صنایع تازه جنگ افزارسازی نیز فعالیت می‌کنیم. اول از همه این محصولات نظامی حاصل تحقیقات مشترک میان ارتش و محققان در حوزه تکنولوژی است.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد که همکاری میان ارتش و حوزه تکنولوژی سبب کاهش هزینه‌ها، افزایش توانایی رقابتی در محصولات روسیه و ایجاد شرایطی برای ورود به بازارهای سایر کشورهای جهان می‌شود.

علاوه بر این، مسکو باید جایگاه خود را در بازار جهانی به منظور مدرنیته کردن و تعمیر تجهیزات نظامی به ویژه آن دسته که در زمان شوروی سابق ساخته شده‌اند، احیا کند.

وی همچنین از بخش همکاری تکنولوژی – نظامی ارتش روسیه خواست تا محصولات نظامی این کشور را برای بازارهای تازه در سراسر جهان ارتقا بخشند؛ امری که وی آن را یک وظیفه چالش‌ برانگیز خواند.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه گفت: برای موفقیت در این رقابت ما باید بسیار فعالانه عمل کنیم و به تولیدکنندگان و طراحان کشور فرصت‌های بیشتری را برای ارائه دانش‌ها و تکنیک‌های بالقوه‌شان ارائه کنیم و اطلاعات دربارهٔ نمایشگاه‌های صنعتی در خصوص تازهترین دستاوردهای روسیه را ارتقا دهیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.