صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری فرش

صادرات 145 میلیون دلاری فرش

در پنج ماهه سال جاری بیش از ۱۴۵ میلیون دلار صادرات فرش انجام شده است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب درباره صادرات فرش گفت: در پنج ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۱۴۵ میلیون دلار صادرات فرش انجام شده است.

کیومرث فتح‌اله کرمانشاهی افزود: کل صادرات سال گذشته فرش ۵۶۰ میلیون دلار بوده است.

وی با تأکید بر اینکه همیشه باید به‌دنبال صادرات محصولات سنتی بود درباره راهکارهای توسعه صادرات فرش خاطرنشان کرد: مهمترین راهکار توسعه صادرات فرش، صادرات دانش‌بنیان این محصول است.

کرمانشاهی با اشاره به اینکه صادرات سنتی را نباید فراموش کرد، ادامه داد: حفظ اصالت فرش دستباف یکی از موارد بحث تولید و صادرات فرش است با این وجود باید در پی بازارهای روز نیز بود.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم تولید متناسب با نیاز روز بازار تصریح کرد: علاوه بر حفظ اصالت فرش باید نقش‌های بروز را توسعه داد.

وی یادآور شد: در حوزه توسعه فرش دستبافت باید به بحث طرح، نقشه، ابعاد و حفظ اصالت و کیفیت متناسب با سلیقه مشتری و انچه امروز به آن نیاز دارد، توجه کرد.

کرمانشاهی به لزوم برگزاری جلسات مختلف مرکز ملی فرش با طراحان و دکوراتورهای بخش فرش دستباف تأکید کرد: در حال حاضر سلیقه‌ها متفاوت شده و بحث هنر و دکوراسیون داخلی باید با فرش تلفیق شود.

وی با تأکید بر حفظ اصالت فرش اظهار داشت: نقشه، طرح، رنگ و بافت باید متناسب با نیاز و سلیقه بازار باشد ضمن اینکه اصالت فرش ایرانی حفظ شود./

 

خبرنگار:مهدیه انوشه

E-910719-02

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.