صادرات ۱۵۰ میلیون دلاری نرم افزار تا پایان سال

محمدرضا طلایی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته بین اعضای اتحادیه و رایزنی با نهادهای مربوطه میزان صادرات نرم افزار تا پایان سال به ۱۵۰ میلیون دلار می رسد که در صورت حمایت همه جانبه این رقم قابل افزایش است.

وی با ابراز امیدواری هماهنگی ایجاد شده با سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: با هماهنگی های صورت گرفته بین نهادهای مربوطه امیدواریم در سال جاری میزان صادرات نرم افزار در کشور به بیش از رقم فوق برسد.

طلایی افزود: همچنین این اتحادیه در سال گذشته موفق به صادرات ۱۰۰ میلیون دلار نرم افزار در کشور شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران با اشاره به انواع نرم افزارهای تولیدی در کشور گفت: هم اکنون نرم افزارهای تولیدی به دو گروه کاربردی و بسته های نرم افزاری تقیسم می شوند که نرم افزهای کاربردی بر اساس سفارش مشتری به دو دسته مجزا تقسیم می شوند.

وی تصریح کرد: بسته های نرم افزاری که بر اساس سرمایه گذاری شرکت های تولیدکننده به وجود می آید در زمینه های مختلفی از جمله بسته های نرم افزاری مالی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، قرآنی و ادبی تولید می شوند.

وی با اشاره به تعداد شرکت های تولیدکننده نرم افزار در کل کشور گفت: در حال حاضرحدود ۵۰۰ شرکت در ایران صرفا به تولید نرم افزار می پردازند و این در حالی است که علاوه بر این تعداد برخی دیگر از شرکت ها در دو زمینه سخت افزار و نرم افزار به فعالیت می پردازند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.