صادرات ۲ میلیارد دلاری به کشور عراق

مدیر دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۲ میلیارد دلار به کشور عراق صادرات داشته‌ایم که ۹۵ درصد صادرات مصالح و مواد ساختمانی به خصوص سیمان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، مجید قربانی فراز در همایش معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در کشور عراق که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران برگزار شد اظهار کرد: در زمینه صدور کالا از سال ۸۳ میزان مبادلات تجاری ۳۰۰ میلیون دلار بوده که در سال ۹۰ توانسته‌ایم به ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برسانیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته یک میلیارد و ۶۰ میلیون دلار صادرات خدمات فنی مهندسی از مازندران صورت گرفته است.

مدیر دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: استان‌های زیادی با کشور عراق مبادلات تجاری دارند و تفاهم نامه‌های بسیاری امضا کرده اند که در این تفاهم‌نامه‌ها به توسعه روابط فی مابین پرداخته‌اند.

قربانی فراز با بیان اینکه در حال حاضر مصالح و مواد ساختمانی از جمله مواردی است که در بازار عراق مورد توجه است تصریح کرد: هر روز ۲۵۰ الی ۳۰۰ کامیون سیمان از مرزهای مریوان، کرمانشاه و مهران در ایران به بازار عراق انتقال می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد حمل و نقل کالای دنیا دریایی صورت می‌گیرد افزود: به دلیل همسایگی با کشور عراق صادرات کالاهای ایرانی به عراق از طریق زمینی و جاده‌ای است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.